Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Linda - 4 juni 2012 22:18

Go kväll på er allihop..


Nu va kvällen snart över och vi ska strax hoppa i säng. Jonas ska bara mata Freddy.

Idag har vi vart på tvillingträff i Vara.. Va kul att se alla barnen. Flisa tyckte de va jätte kul och hängde mest bland dom små.

Men hitta en ny kompis i en annan mamma ;) Linda som är mamma till Emma och Arvid. Hon skulle sitta i hennes knä hela tiden.. Knäppa bebis ;)

Mig gör de ingen så länge den andre går med på att hon vill vara där.


Har suttit och kikat lite i Förtidigt födda gruppen på FB som jag är med i..

Och tänker vilken tur vi har haft med våra prematurer(FÖr tidigt födda)

Dom har inte vart sjuka alls.

Enda va att Flisa inte orka äta. Annars har de inte varit något.. Flisa är född i v34+1 och killarna 34+3.


Men de betyder inte att de har gått smärtfritt..

För en som fått barn när man är fullgången kan inte veta hur de känns att veta att man har 6 veckor kvar.. så helt plötsligt blir man mamma.. Man är inte beredd för att ingå i föräldrarskapet.

Att ta hand om ett barn. Man gör de ju så men kroppen eller ens psyke är inte inställd på de alls.

Man känner sig så värdelös som inte kan gå hela tiden ut, att man måste föda förtidigt för man blir sjuk.

Visst så är de inte ens fel att man på hf eller help syndrom eller va de nu kan vara men ens känslor kan man inte ändra på.

De är många frågor varför? Varför kom dom tidigt.. Varför vart jag sjuk?

Varför kan inte jag bära mitt barn tiden ut?

Varför varför varför???

Man blir lite frusterad. Klart jag hoppades på att min andra gaviditet skulle gå tiden ut. Men när jag fick veta att de va 2 st så ställde jag in mig på att dom kommer komma tidigare. Och jag hade som en liten gräns att runt 34 så är de okej. Innan ville jag inte ha dom. Fast de va skit jobbigt..

Man vill så gärna att ens barn ska va i samma stadie som andras när dom är lika gamla.. Men Flisa va nästan 16 månader när hon börja gå. Inte sent så men ändå.. Och sitta va hon lite sen med..

Killarna är lite tidigare med de men man märker att dom är 6 veckor tidiga.

Hur förklarar man sina känslor man har som prematur mamma? Tror inte de går.. Bara en annan mamma som fått förtidigt kan förstå. Utan att man förklarar hur man mår.. Hur man känner m.m

   Killarna och Flisa =)


Så sov gott allihop =)


Jonas, Flisa, Felix, Freddy    

Av Linda - 4 juni 2012 10:47

God morgon.. Eller mer förmiddag ;)

Hann inte med bloggen igår och vad gör de? Man behöver ju inte skriva varje dag ^^


Igår va de tråkigt väder mest helllla dagen.

Gick upp runt halv 10 och fixa mat till barnen och bytte blöja. Sen duscha Jonas och jag lekte lite med killarna och Flisa. Efter de åt vi frukost sen drog jag och Flisa in til Skara och hämta upp Nea som åkte med oss och handla. Så jätte längesen vi sågs ='(

Så Flisa vart glad och skulle till henne direkt. Och blev sååå arg när hon gick av.

Väl hemma hade Jonas dammsugit och plockat. Jag tog disken sen börja jag med maten =)

Jossans kyckling..

Skriver receptet längre ner.

Sen bada jag, Flisa och Felix.. DÅ jag tycker de är jobbigt att tvätta håret i badet gick ner till duschen och fortsatte. Så då vakna Freddy så han fick duscha med mig =)

Sen kom mamma runt 20 tiden och busa med Flisa.. Sen vart de sängen för henne. Så kika vi på BB finalen.. Och självklart vann den bästa..


Hanna J=D


Så nu har vi nyss gått upp.. Felix vakna först 10,04. Har vart uppe några ggr och gett nappen men dom har somnat om igen.

Så nu skriverj ag lite här medans dom är lugna. Lika tråkigt väder idag =(

Regn och åter regn.


Måste berätta om en konstigt dröm jag hade..

Drömde att Carina, Lenita och Rasmus kom hit. Så skulle Lenita ge Rasmus välling.. Sen åkte dom så hade dom glömt flaskan och något mer så ringde henne.. Men då svara Fia.(En kompis från Främmestad) och hon visste inte nåt vem jag va.. Men sen kom hon på de.

Men försökte få tag på Lenita men de gick inte.. Sen va jag inne i en grotta med Roger, Jossan, pappa och en kompis till Roger.. Så skulle man slå sönder brädor för att komma ut så kom ut högt uppe i en stuga och för att komma ner va man tvungen att ställa sig på första steget på en stege och flyga ner op ett träd och hoppa därifrån..

Men jag sa att de gör jag aldrig.. Sen vakna jag så fick aldrig veta om jag skulle göra detta eller inte ;)


Ja lite konstig dröm de där..


SÅ nu till receptet..


Jossan kyckling

1 påse kyckling file

chili krydda

olja

svartpeppar

salt.

Creme Fresch(Hade med ört smak)

skär filerna i små bitar. Lägg dom i en skål. Häll i olja och alla kryddorna. Blanda runt..

(Har bara gjort de en gång men jag lät de stå och dra sig medans jag gjorde riset)

Sen häller ni i kycklingen i stekpannan och steker igenom kycklingen.. I med creme frechen och rör om.

Jätte gott =)



Idag är de tvillingträff i Vara så Jonas kommer hem tidigt idag =D

Så ska börja plocka fram lite kläder m.m

Ha en regning måndag.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards