Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under november 2012

Av Linda - 28 november 2012 14:03

God snorig dag.. Här snoras de för fullt =(
3 barn och 1 mamma.. Pappa va snorig men idag så mådde han som vanligt sa han. Men jag själv är sämre och barnen är lite piggare men mer snoriga. Så nu vill jag att Jonas kommer hem. Men han kommer inte förens om typ 40-50 min =(
Men får stå ut.

Barnen har bråkat mest hela dagen. Men just nu så är dom sams faktiskt...
Men de tar la ite lång tid innan de ändras. Flisa retas mer än gärna. Och säger mamma till så får brorsan en smäll.

Idag ska Jonas fixa mat. Så då blir de hemma gjorda köttbullar och potatismos.

Adventspynta lite igår. Fick upp stakar och stjärnor. Och några tomtar. Men får la försöka mer imorn eller senare. Jobbar på söndag så då kan jag inte greja. Måste köpa ett datum ljus oxå. Hittade på Ica maxi men tyckte inte de va så fint =(

Har inte tyckt om city gross förut. Tyckte inte om Coop heller iof för jag handla mest på willys eller Ica förr. Men här i Skara så finns de inget Mao eller Willys. Bara kvantum(tror jag) och Willys hemma. Så då fick de bli Coop men för ett tag sen börja vi handla på city gross(minns inte varför) men får säga att de är bättre och billigare. Går åt en del välling och de är billigare där och samma med köttfärs mm. Och för ett tag sen fråga jag om dom hade tvilling kundvagn.. Men de hade dom inte men de skulle dom beställa hem om jag ville.. Och/eller underlättar massor om jag ska handla själv med killarna. Inte så lätt att dra en barnvagn plus en kundvagn. Och dom är alltid trevliga. Har inte lärt mig hitta än men de kommer så småningom =)
Tummen upp för city gross..
Och blöjor sparat vi massa på när min pappa köper med från Norge. Lite skillnad på 30 kr pkt och 99 kr..
Så de lär han få fortsätta med =)

Trotts att jag är så tät i näsan så känner jag att någon bajsat. Så får ta detta =)

Ha en skön dag.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 26 november 2012 14:29

Måndag idag.. Och ny vecka. Snart ny månad. Då är de första advent.

Veckan startade med att vi är sjuka 4/5.. Flisa har feber, förkyld och lite hosta. Felix och Freddy är dunder förkylda och hade feber imorses.. Nu har dom sovit sen 12 ungefär så får snart väcka dom. Jag själv är lite tjock i halsen och lite förkyld..
Men hoppas de går över snart =)

I helgen har vi vart hos Jessica med familj och ätit mat. Vart i Skövde och igår så städa vi i "rummet rakt fram" som vi kallar de. Är ett rum på nedre våningen som är rak fram när man kommer in =)

Så nu har vi ett rum till ;)

Har ändå orkat fixat lite tvätt och disk idag. Så ska gå ett varv med dustsuckern och torka golven oxå. Sen måste vi in och handla för toapappret är slut och lite så. Så låste fylla på =)

Ska börja med maten strax.. Blir nog köttfärssås och spagetti =)

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 24 november 2012 20:50

Go kväll i stugorna... Nu börjar lördagen ta slut. Dagen har vart full av aktiviteter =) när vi vakna så åkte bi till Skövde och skulle byta några mössor som Jossan köpt som va försmå. Så de vart andra mössor för dom andra fanns inte =(
Sen köpte vi en julklapp till Jonas föräldrar. Efter de åkte vi till Jessica och fixade lite mat. Så åt kycklingtaco vilket va mumma.. Efterrätt va nån tårta som va sådär.
Så nu är vi hemma och barnen ligger super trötta och sover =)
Tvätten är igång och ska snart börja rensa lite. Eller om vi ska kika lite film =)

Får se vad vi bestämmer oss för =)

Ha en skön kväll allihop =)

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 22 november 2012 13:36

Då har vi kommit hem från tandläkaren och lite shopping.. Killarna va jätte duktiga hos tandläkarn. "Prata" och tugga på tandkrämstub och sa inget när hon kolla tänderna. Så dom fick var sin tandborste och tandkräm. Sen åkte vi till city gross och handla. Mamma va med och hjälpte mig.. Så köpte medlare smörgås och tog en kaffe och macka när vi kom hem. Och spela lite yatzy Word. Heter LsomiLinda om ni vill lägga till :)

Nu ska jag vila lite.. Killarna sover så jag ska lyssna på lite bok och bara va. Har nackspärr som börjat släppa så får ta tag i städningen när de släppt =)

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 22 november 2012 00:15

Go natt..
Just nu är de natt. Och en ny dag =)
Hoppas på att dagen blir bättre. Somna inte förens 3.. Upp och göra ordning för dagis och de tog tid. Glömde saker, hitta inte saker mm. Så strax efter 9 kom vi iväg och hon ska va där 9. Men vi kom fram halv 10 för jag va tvungen att stanna några gånger för vart för yr och mådde konstigt. Väl hemma så satt jag mest på soffan och försökte roa killarna tills dom skulle vila middag. Men Freddy hade avdra planer!!
Skulle inte sova när brorsan sov. Men efter nån timme somna han oxå. Och jag lika så. Så strax efter 14 vakna vi..
Men har vart konstig hela dagen =(
Sen åt vi lite och Jonas la killarna ca halv 7 och åkte på träning. Men då va de 2 super trötta killar som INTE ville sova. Så de va upp ner upp ner. Och sen somna den ena och den andra vakna så så höll alla 3 på till typ 21. Typ tjugo i 10 kom Jonas och då hade dom somnat så sen har jag inte hört ett ord =)

Inorb(idag) är de tandläkarn för killarna så mamma är snäll och kommer hit och hjälper mig dit <3 guld värt.
Får la försöka somna nu då. Så natti på er!!

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 20 november 2012 21:20

Go kväll..
Vad hitta vi på idag då? Har träffat folk mest hela dagen. Först kom Nea och Niclas med Alice. Sen kom Jossan och hennes kompis Petra. Så jag passade på att ta disken när dom va här och roade barnen. Inte så lött tt fixa disk när man har 3 barn i diskmaskinen ;)
Sen kom Carina och lånade ljusparty katalogen sen åt vi lite mat. Och så åkte jag och flisa hem till Emma och Hugo. Va roligt ochsitta och prata... Va jätte längesen. De är Casa på lördag som jag funderar på att åka med på. Kan va kul...
Så nu är jag hemma och sitter och kikar tv. Och Jonas ska strax lägga sig..

Så ha en skön kväll.

Jonas, flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 19 november 2012 00:14

Ny vecka idag. Fast den knappt börjat.. Men ligger som vanligt och inte somnar.
Idag har kag haft ljusparty. Vilket gick bra.. Vart en del sålt =)
Va kul att de kom så många..
Bakade lite jordgubbsgrottor som inte vart så vackra men dom gick att äta =)

Barnen la sig vid 19 och sa inte ett ljud. Jätte trötta va dom.

Imorn är de dagis för Flisa. Och när Jonas kommit hem ska vi in till ugglan och kolla present för pengarna dom fick från min farmor och farfar =)

Får väl försöka sova lite nu. Natti..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 17 november 2012 22:03

Får ju inte glömma att de är prematur dagen idag.

Då jag är stolt mamma till 3 prematurer så tänder jag ett ljus idag för alla köämpande prematurer.. Och alla små prematurer som lämnat oss.


Nu är ju mina födda i v34 och inte varit yttepytte små men ändå. Man hamna i något som man inte hade en aning om. Där låg ett litet barn som va vårat, som inte skulle kommit än. Men där va hon. Lilla Flisa..

Och att vi sen skulle få 2 st prematurer till.. De va ju bara konstigt men så vart de. Men då visste vi va de handla om. Men vi visste inte hur dom skulle må eller något när dom titta ut v34.

Allt gick bra, ingen kuvös eller sol för killarna men Flisa sola 1 dygn.. Men sond fick dom alla 3.


Idag är Flisa 2 år,1 månad och 2 dagar.

Killarna är 1år och 1 dag idag.. 

 

Denna bär jag varje dag på min jacka.. För att hylla alla små kämpar och föräldrar.

Finns att köpa för en billig peng på pytteliten.se

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards