Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under januari 2012

Av Linda - 31 januari 2012 18:50

Redan siste januari idag..

Går mot varmare tider =)


Idag har jag vart hos Linda en sväng på lite kaffe. Sen hem och mata killarna och greja lite.

Sitter och väntar på att "Halv 8 hos mig" ska börja.

Jonas har vart i väg med sin pappa en sväng men är nu hemma igen =)


Blev inget WII spelande igår för vi börja greja med lite annat här hemma. Börjar komma mer och mer i ordning. Och vi har bara bott här snart 1 år ;)

Men de har helt enkelt inte funnits tid.. Eller jo de har de men jag har vart gravidoch kunde inte göra så mycke den sista tiden och i sommras så va de mycke annat + jobb. Så man får greja nu ist =)

Lättast är ju om nån kan ta Flisan några timmar men men de får gå att hon är hemma med oss medans vi grejar.


Tänkte ringa till dagiset här nån dag och fråga om vi får komma på "studiebesök". Vill gärna kika in de lite och se hur de är och hur personalen är. Och känns de inte bra så tänkte jag kika på dagis i Skara..

De ska ju kännas rätt.

Visst träffar man inte all personal på ett besök men ändå =)


Imorn skulle Linnea + familj kommit men så har Iza blivit förkyld så förstår att dom inte vill komma.

Så dom sa kanske komma på fredag då Therese och Alex kommer.


Är sjukt Ullared och Ikea sugen..

Får se när de blir..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 30 januari 2012 19:52

Vi åkte in och handla mat förut. Vi måste bli bättre på att handla mat.. Handlar bara för nån dag annars.

Men måste börja handla för 1 vecka eller helst hela månaden.

Annars åker vi varje dag eller varannan dag..

Ochd e blir ju dyrare om man ska ta bilen hela tiden. Men nu handla vi för nästan hela månaden =)


Så mata vi killarna när vi kom hem sen börja vi med middagen.

Blev lax m. philadelpia och ris.

Super gott va de. Så tack igen Louise =)

(Klicka så blir den större)


Recpet:

Lax

Philadelphia (vi hade gräslök)

Citronpeppar

Grädde

Riven ost

Purjolök.

In i ugnen i 20min på 200 grader.

Och ha ris till..


Hur gott som helst..


Sen klippte jag Jonas och sen natta vi Flisa..

Sitter i soffan och kollar på Familjen Annorlunda.

Sen ska vi spela WII..


Har inte sett att killarna vart så lika förut som jag tycker dom är på detta kortet =)


Gud jag vet inte om jag vill ha så många barn som dom har..

Visst är de mysigt med bebisar men att ha ett dagis hemma skulle jag aldrig klara.


Just de Jonas fick ett samtal förut =) Och de kanske är jobb på gång men får se..

Dom har en jobbchoach på Bender så han ringde idag och ska kika på jobb åt Jonas.

Visst är de skrämmande att jag kommer få va själv när de väl blir. Men nån gång måste man lära sig.

Men då är frågan.. Dagis för Flisan tidigare? Eller ha alla 3 hemma?

Men de känns som Flisan är lite liten än för dagis. Eftersom hon inte går och så än.

Så kommer nog vänta med dagis.. Får se hur länge man orkar/klarar ha alla 3 hemma om dom hittar jobb.


Trodde de skulle vara jobbigare att va mamma.. Att behöva gå upp tidigt på morgonen skulle va pest och pina. Men tycker inte de dom dagar som Flisa vaknar tidigt. Ni vaknar hon allt mellan 8-11..

Och jag är inte direkt typen som sitter på golvet och leker med barn.. Men nu gör man de.

Busar och jagar och bara gör.

De känns inte tråkigt som de gjorde förr med andras barn.

Innan Flisa kom så tänkte man hela tiden att hur ska man få veta hur man ska göra saker?

Men allt faller sig naturligt.. Vilka kläder dom ska ha i olika väderlekar, kan dom äta de här, kan man göra si eller så.

Men de bara kommer =)


Nä nu har jag babblat länge..

Skulle bara skriva nån rad tänkte jag..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 30 januari 2012 11:46

Ny vecka..

Men inget nytt som händer..


Börjar bli trött på att vakna med huvudvärk varje morgon =( Och stel i nacken..


Måste in och handla idag. Är tomt på de mesta här hemma..

Och panta måste vi göra.. Inte gjort de på länge så har en del...


Men de blir när Flisa sovit klart och killarna fått mat en gång till. Dom ska snart ha mat..

Här kommer lite bilder på Flisan som bebis

Felix

Freddy


(Klicka på bilderna för att dom ska bli större)

Nä får la kika klart på HGT nu..  


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

          

Av Linda - 29 januari 2012 23:44

Ja då får man la skriva några rader här..

Har inte haft lust eller ork att skriva de sista! Känner inte att jag har så mycke att skriva om.

Eller ja, de sista.. Igår ;)


Igår så kom mamma och pappa hit en sväng.. Fika och satte upp hyllor..

Idag kom Jonas föräldrar på lite fika. Sen mata vi barn och bytte blöja som vanligt.

Så mer har vi inte gjort.


I veckan händer inget heller.



Har precis beställt ett msycke från VeraS Design på Facebook.. Hon är väldigt billig så får passa på =)

Håller på och framkallar kort från Jonas gamla mobil.. Blev bara ca 1000 kort ;) Så tar sin lilla tid att få upp dom på fuji..


Nu verkar killarna hungriga igen sen blir de sängen.

Så natti på er!


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 27 januari 2012 18:54

Helgen har börjat då da..

Startade dagen vid 9 sen åkte vi till BVC och försökte överleva trotts förkylning och ont i huvudet. Men de försvann när vi va på väg dit.

Och våra killar fortsätter att förvånas..

Felix vägde 5220g och Freddy 5335g.. Man blir varm i hela kroppen när man ser de. Så vägde vi Flisan. Och vågen stannade på 9350g.. Suck!!

Fattar inte varför hon inte går upp....

Äter gör hon ju.

Men ska ha mer grädde och fett i maten.. Som olja eller smör.

Erbjuda mer mat flera ggr om dagen!


Sen åkte vi till mamma och gav killarna mat. Sen vart vi sugna på semlor så pappa och Jonas åkte och köpte de.. Sen åkte vi hem. Så nu sitter vi i soffan och ska kika på HTG..


Så ha en skön fredag..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 25 januari 2012 21:52

Ja de kan man säga att jag haft idag..

Bakade havrekakor först.. Och de gick bra. Men dom smaka la sådär.. Men bra för första gången =)

Efter matlagningen så vart de bullbak..

Och nu vilar jag litei soffan och ska strax duscha..

Jonas duschar nu så jag får vänta tills han är klar =)


Imorn händer inte så mycke.. Bara vara hemma..

Flisa kommer inte till ro och somnar idag. Hon börjar bli förkyld men hon har tänder på g så är de.

Men hon somna runt 7 sen vakna hon vid 8 och sen dess har hon skrikit och vart glad om vart annat. Fått välling 2 ggr men nu verkar de som hon somnat..


Nä duscha va de ja.. Sen blir de Twillight - New Moon.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 25 januari 2012 02:02

Onsdag redan då.. Är marken i Nossebro.. Men orkar inte åka på den. Och är inte så många stånd så håller mig hemma. Ska nog baka bullar och havrekakor imorn :-) har precis lagt mig i sängen. Jonas kommer snart. Andrew har vart här till typ halv 2. Spelade lite zombi.. Jag va kass som vanligt. Men blir bättre och bättre. Nä fy vad trött jag är.. Sov gott med er.. Natti! Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 24 januari 2012 16:18

Min rygg tar dö på mig!!!

Visst har jag valt att bära barn tätt.. Eller ja valt och valt men när jag fick veta om killarna så ville jag ha kvar dom =) (Fast vi trodde de va 1)


Igår va jag på plastparty hos Pia.. Så bokade ett själv. Har inte bjudit så många. Men de blir nog bra när de är dax =)

Idag har vi inte gjort mycke. Tvättat och fixat disken. Ätit pannkakor till lunch och vilat i soffan.

Jonas är i Lidköping och köper nån kabel till tv:n och ett sko ställ. En byrå eller vad manska kalla de. Skoskåp kanske?

(Tagen från Jysk, tryck på för att bli större)

Vi får nämligen inte ha våra skor i fred här.. Ska man ut så får man leta på hela nedre våningen efter sina skor.. Idag hittade jag mina i tvättstugan.. Häromdagen på toa.. Just nu sitter Flisan i soffan.. Med Jonas foppisar på händerna.. Hon ska ha alla skor på händerna.. Busfian!


Nä nu skriker Freddy så får ta han..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards