Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under juni 2013

Av Linda - 30 juni 2013 20:41

Go kväll.. jisses va denna helgen gick fort.. kändes som den nyss börja.
Tänkte i torsdags att de skulle bli skönt med 3 dagars ledighet men msssa inplanerat.
Men de vart inte så myckr gjort..
I fredags så va mamma, pia, camilla, jossan, jessica och massa barn här.. den drig vi till trollhättan sen hem ocv sova.. vid 8 ringer dom från jobbet och frågar om jag kan komma en sväng. Så de gjorde jag sen hem så ko Nea och Niclas och söta Alice =)
Och efter mycke velande fram och tillbaka så valde jag att pka med Jonas på klassträffen med barnen.. och de va väldigt kul så ångrar åkte att vi åkte med så jag och barnen va hemma vid halv 11. Jonas kom krypandes runt halv 4 ^^
Så igår när jag kom hem så fixa jag fluffen jag skulle ha i tårtorna.. en bilar, en pimpim och en marsmellovs (?).. imorses när jag skulle börja med tårtbottnarna så ser jag att de inte finns mjöl!!!! Panik då jag redan börjst med smeten. Va bara att lägga ner projektet och åka och köpa bottnar.
Väl hemma så börjar jag vispa grädde.. så jag vispar, vispar, vispar och vispar. Så slog de mig att flaskan va inte samma färg som första. Och visst va de så.. matlagnings grädde.. där kunde jag stått hels dsgen utan att de skulle hända nåt!
Skit tänkte jag då och hälde ut och börja med vispgrädde ist. Gick lite lättare ;)
Mitt i alltihop kom jag på jag hade använt matlagningsgrädde i 2 av 3 fluffar=( så fick mosa lite jordgubbar ist.. blir så trött på mig själv ibland men styrde upp de bra =)

Jonas fick växtkryddor av sin faster ska googla lite på de nu =)
Har kommit på vad jag vill ha i present när jag fyller år. En köksassistent.. eftersom dom är då dyra så kom mamma på att man kan ju önska sig ett presentkort. Så har kikat lite nu och de finns en på siba som är bra för 1190kr.

Så nu vet ni de ;)
Imorn är de jobb som gäller på kvällen. Sen öedig 1 dag och jibbar onsdag, torsdag och ledig fredag sen kör helgen.
Så nu vilar jag fötterna och väntar på L.A complex, georgie shore och ridiculousness sen blir de sängen =)
Hoppas ni hafr en bra helg.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 28 juni 2013 23:35

Känns verkligen inte som fredag idag faktiskt.. men vet ni.. de är de.. hela dagen ^^
Ligger efter en bra dag i soffan och tar en cider till tv:n.
När vi gick upp imorses så fixa jag lite hallon paj då mamna, jessica+barn, jossan, pia+barn och camilla kom hit. Va fullt hus här =)
Man kan ju inte klaga på att man inte får skratta när man träffar dom iaf;)
Sen när dom åkt fixa jag lite tvätt sen åkte vi till Trollhättan och kolla skor och lite så. Och mamm och pappa kom oxå dit.
Så vi va hemma rätt sent så alla barnen sov så dom la vi direkt vi kom hem.
Så fixa jag disk och slängde i en maskin tvätt.
Imorn är de borås djurpark som gäller om Felix feber försvinner.
Jaja nu ska jag kika tv med min snygging..
Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 27 juni 2013 20:49

Go kväll. Att väldigt trött ikväll.. Är inte van att jobba flera dar i rad och och framförallt dubbel pass bara 2 timmars rast.
Men det gick ju fint.

Igår efter jobbet åkte jag och Flisa till Nordpolen i Vara och fikade med Emma och Hugo. Va ett tag sen vi träffades Så va på tiden.

Så idag har vi bara tagit det lugnt här hemma och alla 3 barnen sovar redan . känns Som jag somnar snart så lika bra att resa sig ur soffan och ta Middagsdisken och sen baka lite =)
Får lite fikagäster imorn.. Mamma, Jossan, Pia och Camilla kommer hit. Så här ska det bakas.
så ha en Skön regnig kväll.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 24 juni 2013 20:19

GO kvälI.. Redan ny vecka och jag sitter i Soffan och kollar på Lotta på Liseberg och spelar Words in a pic.
Är fast på 273. Jonas är ute och grejar med bilen.
Idag har barnen varit på dagis och jag och Jonas har kört mammas bil till skroten.


Midsommar firades med mamma, pappa, och Jessica med familj. Först va vi på Almesåsen och sen åkte vi hit och grilla och hade kul.
l lördags åktejag och Jonas och städa de sista i Igh i Ardala och lämna nyckeln till den. Så nu behöver vi inte bry oss om den mer = )
Söndag tvätta vi ( jag ) lite och greja här hemma.
Imorn börjar jag mitt sommarvik i Ardala. Ska bli kul .

Nä fortsätta Stela Waip nu!
Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 20 juni 2013 12:16

Ja då va de midsommar imorgon då. Känns konstigt.. Va nyss snö ute! Tiden går för fort =(

Har nyss kommit hem med mina två små godingar iaf. Vi har vart i Vara och handlat mat inför imorn. Och Jonas körde Flisa till dagis och grejar i lägenheten.
Så nu medans killarna sover så ligger jag på soffan och gör inget. Ska snart slänga på lite tvätt..

Sen börja lite med maten. Blir stekt färskpotatis, falukorv, bacon och ägg idag =)
Hat besiktat den röda Audin idag och den gick igenom med några "bra att veta" saker =)

Hoppas ni får en bra midsommar.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 19 juni 2013 19:29

God snuvig Kväll.
Nu är allergin verkligen jobbig.. Jobbigt som 17 är det . Ständigt tät,ögon som kliar och svårt att kolla när det är soligt eller ljust överlag.
Jaja det är snart över=)

Idag har vi städat lite i Ardala och handlat lite. Sen kom Jossan om Tommy hit och grilla lite kött och potatissallad:
Tvättat och fixat disk har jag gjort oxå.

Av Linda - 18 juni 2013 23:35

Go kväll.
Snart är det natten för oss. Är dagis som gäller imorn för barnen och vi ska städa i lägenheten i Ardala. kan ju hoppas man hinner Klart på 5 timmar=)
I dag har jag jobbat en kort tur 8-12 sådevaen slappis dag;)
sen åkte jag till Linda och tog en kaffe. sen hem och laga fisk och potatis m. dill sås och busade med barnen ute en stund.
Har skrivit av lite kyckling recept min Syster har på sin blogg ( mammatilltrebusungar.blogg.se )

Imorn kommer Jossan och Tommy hiten snabbis =)Får se om jag hinner slänga ihop em Silvia kaka. De är ju så gott.
kan skriva receptet lite längre ner.
Annars blir veckan lugn, Ska handla till mid sommar maten vi ska ha på fredag när mamma,Pappa och och Jessia + familj Kommer hit .
Nä för la skriva receptet nu så vi kan sova sen.

Silvia kaka

Kaka
6 ägg
6dl socker
3dL vatten
6 dl vetemjöl
6 tsk bakpulver

Glasyr
200g smör
2 dl socker
2 äggulor
4 tsk Vaniljsocker
2dl Kokos

1) Vispa ägg och socker poröst ,tillsätt vattnet, mjölet och baKpulvret .
2) Häll i långpanna 20 x 30Cm
3) Grädda i 175 C° ca 15 min i nedre delen av ugnen .
4) Låt kakan svalna av .
5) SmäIt Smöret och ta från spisen, rör i Socker, äggulor och vaniljsocker
6) Bred detta över kakan och strö på kokos .
Så nu kan jag lägga mig.

Natti natt.
Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 17 juni 2013 09:37

God morgon..

Fast god vet jag inte om den är. Knappt sovit då Flisa börjat komma in till oss på nätterna och ska ligga på mig. Vilket gör att jag är vaken.

Igår hade vi en jätte kul dag.. Börja dagen med att fixa tårta och förbereda maten för Carina, Roger, mamma och pappa kom hit på mat..
Så när vi ätit klart åkte jag, Jonas, mamma och pappa på handboll. Och de är nåt jag vill göra igen =) såå kul.. Sverige-Holland. Men Sverige ledde hela matchen så de va inte direkt någon spänning =)
Men kul va de iaf.. Så nästa år går finalen i Danmark så får la bli att åka dit i januari ;)

Min jävla allergi har börjat igen oxå.. Medicinerna hjälper inte så mycke så får la börja ta dom starkare men dom somnar jag på så går ju inte om jag är själv med barnen.

Jaha ha en skön dag.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards