Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under september 2011

Av Linda - 29 september 2011 21:14

Gokväll..


Ja jag får säga att bloggen inte är så rolig just nu. Har inget kul att skriva om. Ligger på soffan mest hela dagarna.. och går till toan. Försöker leka med Felicia lite när jag orkar.

Ibland tar jag mig ut och ppker iväg. Så i onsdags va vi på marken i Nossebro. Köpte sockar men sd(sammandragningar) började nästan direkt. Åkte till pia och fikade och hämtade 2 grindar sen hem till soffan. Där blev jag liggandes hela dagen bara för jag gick lite på marken 

Idag har Linda vart här en sväng och sen åkte vi till Lidköping och handlade och hälsade på Jonas pappa när vi ändå va där.. Han ligger på sjukan med huvudvärk och så. Får hoppas dom hittar va de är snart.

Men fick sd nästan direkt där.. Så nu kommer jag inte till ro alls i soffan. Kan inte ligga åt nåt håll eller sitta.

ont som f*n....

Orkar inte mer snart.. Men har drygt tolv veckor kvar..

Men dom kan komma om 7 veckor oxå. Även  vilken dag som helst.. Köpte hem lite hygienartiklar idag till bb-väskan. Så känns bra.

Nä nu får jag nog gå en sväng här hemma så magen sträcks ut lite!

Suck!!!!!


Jonas & Felicia   

Av Linda - 26 september 2011 19:54

Då va den nya veckan till ända.

Har inte haft tid eller lust att blogga idag. Inte nu heller egentligen.

Men väntar på snälla Jonas som är och köper frysta jordgubbar*mmm*


Är massa sugen på julmust men de har inte kommit än  

Idag har Flisa feber. Tror de är för hon har en tand på g. Lite snorig oxå..

De positiva är la att hon får en tand och blir xtra gosig men tycker inte om när min fis är sjuk.

Hoppas de är borta imorn.

Dagen har vart bra annars.. Inga sammandragningar.. än!

men dom tycker om att pina sin blivande mamma med att sparka mej på revbenen.

Och de gör så ont att man tappar andan.

Imorn ska vi inte glra nåt heller. Jonas har städat och så här idag.

Så blir la lite tvätt och disk som vanligt. Och matlagning.

Jaja de blir nog bra..

Har 89 dagar till bf  

Linnea har bara 7 dagar  


Jonas & Felicia    

Av Linda - 24 september 2011 16:54

Go eftermiddag!

Dagen har gått segt men vart rolig  

Vaknade runt halv 10 och skulle vara i Skara runt 10 och träffa Linnea. Men efter vi skyndat oss lite så kom vi in typ jalv 11. Åkte bytesmarknaden på Fokus där jag hittade 2 klönningar och 1 par byxor till Flisa.

Billigt och bra.. Bara 85 kr.

Efter de åkte vi till Skövde med Linnea, Niclas och Iza. Vart en svöäng på MIO, Biltema och Rusta. På Rusta trääfa vi Linneas mamma Lena och Therese.

Har inte träffat Lena sen jag va gravid med Flisa så de var roligt.

Sen pkte vi oxh åt och nu är vi hemma.

Mår inge bra.. Är självförvållat jag vet men vill inte ligga hemma hela tiden.

Men imorn ska vi vila och har inget planerat förens fredag då de är MVC besök. Är marken i Nossebro på onsdag men får se hur de blir.


Nä ska vila lite nu. Trött i huvudet...


Jonas & Felicia   

Av Linda - 23 september 2011 20:12

God trött kväll..


Är sjukt trött. Men de är självförvållat idag. Har gått på IKEA några timmar.

Men fick köpt de vi behövde så nu behöver jag inte oroa mig för de.

På vägen hem släppte vi av Jossan och mamma och lånade hem Jossans dator. Hon har en minipc och får nog säga att de är en dator jag inte kommer köpa   

eller så är de att man inte är van vid litet tangetbord.

Men nu orkar jag inte skriva mer..


Jonas & Felicia    

Av Linda - 22 september 2011 23:12

Ja då va denna dagen gjord.. Imron är de fredag. Men de har ingen betydelse här eftersom Jonas är hemma varje dag!!Idag har vi vart i Skövde.. Men vart lite besviken. Trodde jag skulle träffa en Aurora och gå på visning på bb, förlossning och Neo. Men de satt en läkare i ett rum och frågade vad vi ville ha hjälp med.Men grejen är den att nu är jag inte så nervös för förlossning och så.. Va mer de när jag trodde de va 1 bebis i magen. Nu vet jag att dom kan komma när som helst och att man ska va beredd på de! Men med 1 så ska man ju gå hela tiden ut. De är typ 1% som går 40 hela veckor med 2 st i magen. Fick lämna urin prov och hade börjat läcka äggvita. Och de är inte bra så ska lämna ett prov imorn i Vara. Sen vi träffa en bm som visade oss förlossningen och de kändes bra. För sist så vart vi bara inskrivna på ett rum och hade inte en aning om vart jag låg och hörde en som skrek på natten så då förstod jag att jag låg på fl.Aja nu ska vi kika tv..Natti. Jonas & Felicia <3

Av Linda - 22 september 2011 12:39

Då va man här igen.. Orkar inte starts skit datorn så inläggen blir konstiga och lite stav fel nu men de får ni leva med!!Har rätt nyss gått upp.. Sov som en stock inatt och Flisa vakna inte förens 8:15 så Jonas fick sova länge oxå =) men jag låg kvar för hade lite huvudvärk.Men nu har jag bytt liggställe så ligger på soffan ist ;)Ska ju till Skövde idag och trodde de va vid halv 11 men hittade lappen och där stod de 15:30 så de va tur vi kollade på den annars hade vi vart där till halv 11..Konstigt väder idag oxå. Är fint men de regnar emellanåt. Kommer stora skurar.Om ni vet nån frukt som innehåller c vitamin och järn så säg gärna till.. Mer än apelsin, kiwi och jordgubbar.. För de vet jag redan.. Men måste ha upp mitt järnvärde så tar gärna emot tips.Nä sms la börja lite smått och göra oss i ordning. Ska till ford innan Skövde.Jonas & Felicia <3

Av Linda - 21 september 2011 23:36

Go kväll.. Nu gör jag ett nytt försök att skriva.. Hade skrivit ett inlägg förut men den jävla datorn är störd.. Får försöka köpa en ny men ska nog låna Jossans ett tag!Idag för jag skriva onsdag ;) och onsdag har se vart hela dagen..Efter vi vilat på förmiddagen åkt vi till Skara och hämta Linnea och Niclas. Åkte till Trollhättan och lämnade in Felicias bilstol sen åkte vi till Överby och kikade lite. Fick köpt 2 bodysar till pojkarna iaf.Imorn är de dax för Antenatalen och ha Aurora träff. Får se vad man gör men antar att vi ska kolla in Neo, förlossningen och bb och prata lite om förlossnigen eftersom jag hade en jobbigt förlossning med Flisa fast de va snitt.Tänker på jul och advent hela tiden!!! Vill ha de nu och nej de är inte för att killarna ska komma utan de är allt man ska göra till jul.. Ställa upp stjärnor, byta gardiner, få upp tomtar och få upp granen.Förra året trodde jag att vi i gr skulle hinna hem till 1:a advent men fick ju komma hem den 18 november så de hann vi =)Men detta året hinner vi nog inte med de.. Så antingen får Jonas fixa de eller så får vi sätta upp de lite före 1:a advent men inte tända dom eller så får grannar ā tycka att vi är lite konstiga som sätter upp de tidigt ;) men de löser la sig..Är 95 dagar kvar till julafton.. Om 10 min är de 94 dagar. Och snart kommer julmusten ut i affärerna =D lucky me!!!Nä ska ta lite gaviscon och sen besöka sängen..Natti..Jonas & Felicia <3

Av Linda - 20 september 2011 21:18

Får skylla på att jag är lite snurrig idag.. De är ju inte onsdag idag!!!

De är ju tisdag. Men de har känts som onsdag idag.


Dagen har vart bra. Lite ont i revbenen nu på kvällen men de har gått över.

Har ju vart på tvillingträff idag. Och de va kul. Man fick veta saker, bra saker som man inte tänkt på.

Att man tex inte helst ska ha dom i samma klass eller samma avd på dagis. Men på dagis kommer jag nog ha dom i samma men får se hur vi gör med skolan.

De är ju ett tag kvar. Men sen gav dom tips om att man ska köpa 1 vagn med en sits i.. För de är jätte viktigt att man tar med sig ett av barnen ut.. Typ till affären eller lekparken m.m

Så dom blir en egen individ.. Och att då är de j lite bökit att ha tvillingvagn..

Så vi ska köpa oss en sulky lite senare tänkte vi  


Kul att lyssna på vad alla hade att berätta.

Men de va sjukt varmt i rummet så jag va jätte röd hela tiden. Men verkade som de bara va jag som tyckte de va varmt. Men får såna värme svallningar.. (heter de så?) blir sjukt varm iaf.


Hua va trött jag blev. Får la kolla lite tv och sova sen..


Natti!


Jonas & Felicia    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards