Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under maj 2013

Av Linda - 31 maj 2013 19:54

Hej allihop. Redan fredag kväll och vo har inte packat nåt idag =( men dagen har beståt av annat kul. Jag tog med mig Flisa och mamma och åkte till Pia =) där fick vi god frukost och kaffe. Och prata massor.. den hem för att hämta pojkarna på dagis.
Sen hämta vi ut bredbandet som kommit redan och med där va de en samsung galaxy 10.1 4g som jag sitter och grejar med nu =) I love it!!!!
Imorn ska vi kanske till power meeten i Nossebro men får se. Har ju en del att göra så kanske bättre att vara hemma?

Jaja jag skullebara testaahur man skrev med denna ^^ så får la umgås med min Jonas coh Flisa ist =)

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 30 maj 2013 15:06

Redan torsdag.. Denna veckan har gått fort. Ligger och kikar på tv medans killarna sover lite och Flisa är med Jonas och besiktar mamma och pappas bil. Har flyttat ut våran säng till tv rummet så vi kan ställa in lådor mm i vårat rum.

Idag har Flisa vart på dagis.. Hon ska gå torsdagar och killarna fredagar själva. Så går dom ihop måndag och onsdag...

Hatar verkligen att börja handla i nya affärer. Mat affärer alltså. Förr handla jag alltid på Willys men så börja jag handla på Ica och Hemköp i Nossebro när jag bodde själv. Sen skulle jag då vänja mig vid att börja handla på Ica i Vara och de gick la bra för handla där när jag bodde i Vara när jag va 18-19..
Men sen skulle vi flyttat till Skara så så skulle jag lära mig att handla på Coop. Va lite jobbigt i början men fick bättre och bättre sen en dag vart de att vi handla på city gross och fortsatte att handla där. Men nu ska vi handla på Ica och Willys igen då de är närmare. Suck.. Men kommer nog in i de oxå ;) ja jag är lite knäpp ;)

Ska snart börja med maten sen väcka mina godingar =)

Jaja ha en bra dag.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 28 maj 2013 22:06

Go kväll. Är så dålig på att blogga men känns som jag bara skriver om samma saker?

Men iaf.. I helgen har jag haft feber men haft lite morsdag firande ändå. Och i torsdag va vi på BVC med killarna. Eftersom vi vart sjuka allihop så har dom inte ätit så bra så både Flisa och killarna hade gått ner( va på BVC för förra torsdagen med henne) så Flisa väger 12,2 nu och är 90 lång, Felix 10540 g och 80 lång och Freddy 10355 g och 79 lång.
Så kusin isabell är lika stor och är ca 5 månader yngre =)

I veckan händer inte så mycke.. Imorn ska jag till mvc och ta cellprov och sen sätta in en ny spiral. Då jag blödde så från den jag hade tog vi ut den och skulle vänta lite med att sätta in en ny.
Och fredag ska jag hem till Pia en sväng med mamma =)

Sen blir de la packa för hela slanten.. Har en del kvar men som sagt man kan inte ta allt direkt. Lämnade några kartongen häromdagen och idag skulle jag göra köttfärsgratäng and guess what.. Den maskinen låg i en kartong som står borta i Önum.
Så fick bli köttfärssås och makaroner.

Nu ska jag hoppa i sängen. Har lite huvudvärk.. Har la druckit för dåligt i värmen.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 25 maj 2013 12:39

Ja då va helgen här.. Och solen lyser med sin frånvaro. Tråkigt. Men jag är sjuk så mig gör de inget så.
Feber. Håller sig i och nu när killarna vilar lite så passar jag på att göra de oxå =)
Jonas tonar rutorna så Flisa är med han där ute.

Har fastnat för ett nytt spel oxå. Words in a pic. Beroende!!!
Men sitter fast på en bild nu så har stängt av de lite så fortsätter jag senare =)

Vart de något packande i måndags? Nej =( men i tisdags börja vi. Så ska ta köket när orken kommer tillbaka =)

Nä blunda lite nu kanske.

Ha en skön dag.
Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 20 maj 2013 19:24

God kväll..

Nu va de ett tag sen jag printade ner något här men har haft fullt upp.. Jobb och lite minisemester.

Åkte till stugan i Nora i några dagar och hälsade på en del släktingar. Så kom farmor och farfar till stugan oxå =)


Killarna ligger och sover sen en liten stund tillbaka och Flisa är hos mormor och morfar med Jonas och hämtar en kärra.


Imorn ska vi till huset med lite saker sen SKA vi packa. Har inte börjat någonstans än så MÅSTE sätta fart men finns så mycke annat kul att göra =(

Men ska försöka orka packa lite ikväll. Tycker de är så svårt att veta vart man ska börja? Och vad man ska packa ner  när de är ett tag kvar att flytta.


Jaja får se när jag skriver lite igen. Ska lägga upp några bilder jag tagit i helgen senare..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 14 maj 2013 19:24

Jaha då va de tisdag redan. Haft en lite jobbig natt med min lilla Flisa. Hon hade 39,7 i feber så jag och hon låg på soffan då hon gärna inte vill sova mellan oss men ville ha mig så nära som möjligt..

Runt 7 väckte jag Jonas så fick han ta Flisa en stund så jag fick sova lite så sov till och från fram till halv 11.

Men idag på dagen har hon vart rätt pigg. De va först nu på kvällen som hon har vart gnällig och sa till själv för 5 minuter sen att hon ville lägga sig.

Så nu ligger hon och sover gott.. Killar ligger och babblar med varandra =)


I helgen som kommer ska nog vi åka till Nora och hälsa på =) Ska bli kul. Så ska vi hälsa på gammelfarmor Ingrid och sen kusin Malin och Micke om dom är hemma och farbror Jörgen och Sirpa.

Farmor och farfar kanske kommer till stugan oxå så de vore kul..


Ligger och kikar på Disney Channel(ja jag vet de är en barnkanalmen har inte orkat byta) och dricker cola*suck* Jag som hade minskat en del.. Men nu har de blivit mycke de sista.. Men imorn är de nystart på gymmet för mig så då är de slut med cola =) Och pizza och allt va de nu kan va.

Eftersom viv a magsjuka för några veckor sen så har jag inte kommit igång med gymmet riktigt än men nu så är de dax.


Nu ska jag kika Hem till Gården.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy     

Av Linda - 14 maj 2013 05:57

God morgon.. Eller om man kan säga de när man vart vaken sen igår morses nästan.
Igår när vi lämnat barnen åkte vi och slängde skräp på tippen sen hem och gå direkt till jobbet samtidigt som Jonas hämtade barnen på dagis.
När jag kom till jobbet så fick jag åka på sjukresa och efter en stund när jag kolla mobilen hade jag 11 missade samtal från Jonas och då hade Flisa fått utslag och mer än 39 graders feber. Hade jag vart hemma hade jag bara åkt in med henne men Jonas ringde 1177 och fick till svar att ha is i magen för de är nässelutslag.
Men sa till han att ge en aerus och försvinner de inte får han åka in. Men dom försvann men feber håller i sig. 39,6 hade hon vid 1 tiden så jag och hon har sovit på soffan. Eller hon har sovit till och från och jag har mest vart vaken. Nu imorses va de 38,6 så den har gått ner lite. Så nu ligger jag halv dö på soffan och kollar på Skönheten & Odjuret för andra gången. Försökte medan annan film men ikke...
Får hoppas hon somnar så man kan sova lite.


Håller de sig lugnt med henne idag så ska vi börja packa lite. Måste änna sätta lite fart känns de som.
Jaha ha bra dag.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3


Lite läskigt att se ett handavtryck på vårat blöta altangolv..

Av Linda - 11 maj 2013 19:51

Då va Living & Room partyt över =) va super kul att så många kom. Tro vi va 12 vuxna =)

Orka inte baka bröd men dom överlevde ;) va kul att många kom som jag inte träffat på länge..

Så nu är jag helt slut så sitter i soffan och orkar knappt hålla ögonen öppna! Får bli en tidig kväll.
Jag tänkt börja packa lite men de får bli en annan dag =) vi hinner ju..

Imorn är de Ikea som gäller =)

Så ha en skön lördag kväll.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards