Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under december 2012

Av Linda - 31 december 2012 12:03

Idag är de årets sista dag.. 366 dagar har gått. Om jag inte minns fel så va de skottår i år?

Hur har året varit?
Får nog säga att de inte har varit några större motgångar..

Får väl skriva lite om året i korthet..
Vi byggde altan, vi hade vart gifta i 1 år, tillsammans i 3 år, Jonas fyllde 23, jag fyllde 27, Jonas fick förlängning på jobbet, Flisa börja dagis, Flisa fyllde 2, killarna fyllde, Jonas fick förlängning igen, vi gör om i köket. Och vi firar in de nya året med Jessica + familj och mina föräldrar..

De är väl lite om vad året handla om..
Nu ska jag läsa lite bloggar sen blir de lite att fixa med =)

Gott Nytt År..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 30 december 2012 21:36

Liten för och efter bild på köket =)    

Gardinerna till köket..  

Lampan vi ska h..  


Och ena hörnhyllan..

Av Linda - 30 december 2012 20:13

Vilken kort dag de vart idag.. Eller är de bara jag som tycker de?! 

Vi vakna rätt sent och kom upp och myste lite..

Sen åt vi och sen åkte vi hem till Nea och Niclas och fika och lekte med barnen.. Dom tyckte de va kul att leka med Alice. Flisa lekte mest med Iza. Och självklart glömde jag deras julklapp fast jag gick förbi dom 1000 ggr =(


Men får försöka komma ihåg att läman dom snart =)



Blir att åka till Jessica imorn iaf.. Känner inte för att sitta hemma så får la stanna en liten stund iaf =)

Nu är snart köket klart oxå.. Skönt så man slipper sitta och äta i vardagsrummet ^^

Beställde gardiner till köket igår och en kökslampa =) Kommer bli så bra när de väl är klart.. Vill bara ha ett vitt bord nu oxå men de är ingen ide nu utan lika bra att fixa de när barnen blivit större och inte sitter och slår i bordet längre ;)



Jonas är ledig en hel vecka till.. Me like =) 


Idag känns de inte som de finns så mycke bra på tv =( Så får la se om de finns något att hyra på telia.

Huduvfärlen börjar smyga sig på så en Ipren är intagen och godisskålen står här breve..


Så vilket rum ska man ta härnäst nu när köket snart är klart? Har ju tapeter till Flisas rum och till rummet här nere. Men vill gärna göra om i vardagsrummet oxå.. Tycker bara de är så svårt för vilka färger man ska ha!!

Men de blir något åt de ljusare hållet iaf =)


Jaja ska kika runt på lite hyllor nu..

Ha en skön kväll..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 29 december 2012 14:51

God dag alla..

Seg dag.. Verkligen! Va nog för jag greja rätt mycke igår så idag är de mest soffan som gäller. Hjälper Jonas med lite tapet. Är bara en hel kvar som jag hjälpte han med så nu är de småbitar kvar..

I torsdags så åkte vi till Skövde men de va så mycke folk.. Fick se tapeter men så köpte vi dom inte. Så ångra oss och åkte till Lidköping och köpte dom ist =) så när maten va nere i magen och barnen lagda så börja vi i köket och de är snart klart.

Händer på nyår då? Inte ett skit.. Vi är bjudna till Jessica men de är ju en bit att åka och kan ju inte stanna så länge iom barnen =( får bli när dom blivit större ist...

Jaja får gå ut i köket och kika hur de ser ut där nu =)

Ha en skön dag..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 27 december 2012 20:41

Då va julen över nu då.. De är mycke förberedelser som snabbt går över.. Lite tråkigt.

Men de måste ju gå till normala rutin rätt fort iaf så lika bra de bara är några dagar ;)


Juldagen va lika mysig som julafton. Fick mat och fina paket hos svärföräldrarna.. Felix va mindre gnällig och lekte lite mer denna dagen =)

Så vi va hemma runt halv 10 tror jag.


Och igår åkte vi ner till svärföräldrarna igen efter att Flisa vart så lessen efter att farmor åkte härifrån.. Dom skulle lämna lite saker vi glömt och när man ser hur lessen hon blir så sa vi att vi kommer ner sen =)

Så va där en liten stund.. 


Och idag ligger dom i magsjuka =S Jonas bror Johan och hans tjej Elisabeth är där och dom ligger dom oxå.. Stackarna. Tycks bara vara vi som klarat oss?


Jag och Jonas gav varandra en julklapp..(Eller vi bestämde de ihop) att åka till Kiel en helg.. Vi kika på Turkiet resa först men de är nog inte så lätt med 3 så små barn. Så de får nog bli ett senare projekt.

Så vi lämnar barnen hemma och åker på en båtresa ist =)

Ska ringa imorn och kolla om dom har nån lite senare än 1/3.

Kostar bara 1395 per person så ingår buss, hytt, 2 frukostar och 1rättersmiddag.. Så de tyckte jag va billigt.. Så de får de bli.


Idag har Flisa vart hos frissan.. Super duktig va hon. Satt rätt still och hon tog en del =) Så nu hoppas jag på att de växer lite. Sen åkte vi till Skövde och skulle kika på rean.. Big misstake!!! Gisses va folk. Elins va ingen ide så åkte till Stallsiken.. Men de va nästan lika mycke folk där. Men vi gick in iaf och köpte lite småskit =)


Sen hem och äta lite och busa och bums med barnen i säng..


Jonas spelar ps3 och jag kikar runt här. Jonas vill byta bil. Eller de vill väl jag oxå för de är rätt bökigt att få in killarna i bilen. Men den drar rätt mycke =( Men samtidigt behöver vi en sån bil.. Men jag får la kika och se vad jag hittar..


Ha en mysig kväll..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy  

Av Linda - 25 december 2012 13:25

Ja go middag i stugor och lägenheter!

Igår hade vi en mysig julafton hos mina föräldrar. Barnen fick massa fina kläder och leksaker... Och även vi vuxna =)
Fick god julmat och min farmor och farfar kom ner oxå vilket va kul.

Så åkte vi hem runt 18 för Felix hade feber och va jätte ledsen och ville inget alls. Så när vi kom hem va de lite välling mys sen in i sängen... Flisa va jätte trött hon oxå så hon la sig runt 19 hon oxå.

Idag ska vi hem till svärföräldrarna och äta julmat ich öppna mer paket =)

Nu ska vi börja fixa i ordning oss =)

Ha en god fortsättning.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 22 december 2012 23:56

Då va klappana klara då.. Ska gå igenom dom igen imorn och se så jag inte glömt något.

Vi är sjuka hela bunten.. Hoppas på att vi är bättre imorn!!
Jonas har sovit till och från hela dagen och barnen har vart klängiga och gnälliga hela tiden. Men fick se att killarna hade feber när dom skulle lägga sig så de vart Alvedon och lite tidigt i sängen =)

Imorn ska jag hem till mamma och göra potatisgratäng och så ska jag fortsätta med tvätten så blir en lugn dag.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 22 december 2012 14:33

Ja då va man här igen och skriver. Ligger i sängen och har halv sovit.. Hade sån huvudvärk och feber men känner mig lite piggare nu =)
Jonas ligger på soffan och här jätte varm så ska gå ner och byta av han snart så han får gå upp och sova en stund.. Han är så sällan sjuk stackarn.

Igår fick vi köpt alla julklapparna.. Är inte helt nöjd men de får gå!

Så idag blir en lugn dag med lite tvätt och försöka orka busa =)

Nu ska jag gå och ta hand om min sjukling <3

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards