Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 31 augusti 2011 14:52

Siste augusti idag.

Närmar sig jul och vinter.


Har vart på RUL idag. Mamma, Jossan och Flisa va med i rummet så nu har mamma sett att de är två pojkar. Vi har bara sett den ena bebisen förut men idag ville han visa upp sig  

Så nu vet vi till 100 att de är pojkar.

Idag vägde dom ca 608g och 723g. Så dom har växt massor på 2 veckor  

Gjorde även VRUL för att kolla hur lång tappen eller va de va var. Och den va 5 cm och de va normalt.

Och va helt sluten..


Är hos mamma nu och håller Jossan sällskap.

Ska snart gå till affären och handla lite, får se om Jossan följer med. Hon mår lite dåligt nu  

Tycker Flisa borde vara trött för hon har inte sovit sen 9 imorses..

Nu tycker hon inte de är kul att mamma sitter vid datorn längre så får leka lite med henne nu. Ge henne lite mat..


Jonas & Felicia   

Av Linda - 30 augusti 2011 09:11

Tisdag idag.

Imorn är de onsdag och då är de RUL  

Längtar..

Mamma och Jossan ska ju passa Flisa under tiden som vanligt. Men imorn ska dom nog med dit. För Jonas jobbar ju och så har jag ingen bil då han måste ha den tills han vet vart han ska vara.


Flisa sitter på golvet gapar. Hon har börjat gapa jätte högt. Vet inte varför men tar hon i något så ska hon gapa på den saken. Precis som hon pratar med den fast jätte högt.

Får la hoppas de inte hörs in till grannarna. Då får dom säga till  

Dom har ju oxå en liten så vill ju inte väcka han om han sover.. Men tror inte de hörs igenom för vi hör inget från dom.


Idag är de regn och rusk.

Så idag ska disken fixas.. Orkade inte de igår.. Och Jonas va hemma sen då han va på match efter jobbet. Sen ska jag tvätta lite. Mysa med Flisa och bara vara inne.


Funderar på att äta lite frukost nu.


Jonas & Felicia    

Av Linda - 29 augusti 2011 15:52

Ja nu är jag här igen.

Måste bara berätta att idag har jag en bra dag  

Hade lite huvudvärk när jag la mej med Flisa förut men den va nästan borta när vi vaknade efter 2 timmar.

Gick hem till Linda efter lite lunch och kände mig faktiskt på socialt humör idag.

De är inte vanligt nu när jag är gravid.

Men idag så känner jag mig helt okej, inga uppstötningar direkt och magen känns bra.

Inte tung och jobbig.

Vet inte om de är för jag oroat mig för hur de ska gå närjag är själv som jag mått dåligt innan. 


Flisa sover lite middag nu och jag har fixat tvätten lite. Så de är skönt. Ska försöka mig på disken oxå.

Vill göra lite här hemma och inte bara Jonas.


Ska kika lite tv nu.


Jonas & Felicia   

Av Linda - 29 augusti 2011 07:59

God morgon!


Ny vecka..

Jonas börja jobba idag efter 9 veckors ledighet. Känns konstigt att han inte låg i sängen imorses.

Men han måste ju jobba tyvärr.


Igår hade jag sjukt mycke halsbränna och uppstötningar innan vi skulle på kalas. Så låg mest på förmiddagen. Men de va samma på lördagen fast de kom när vi va på barnkalaset. S¨jag hoppas de håller sig borta. Skönt att de inte är lika mycke på eftermiddagen iaf.

Men ska få in som rutin att vila när Flisa vilar på förmiddagen.


Fyllde år igår. Hela 26 år..

Kändes inte som jag fyllde år. Va ju på kalas hos Jonas systers pojk som fyller år dagen innan mig. Men fick 1 present iaf. Ett ljus av Jonas andra syster Lenita  

Jonas vet inte vad han ska köpa. Eller han vill köpa böcker men vet inte om mamma ska köpa de så han skulle vänta lite.

Och de gör mig inget för han fick ju sin present för typ nån vecka sen av mig.

Den vart försenad. Fick aldrig den hem men till slut kom den på posten.

Va "The Walking Dead" boxen.


Felicia får absolut INTE ha gå stolen nu. Går så satt vi i soffan och hon sprang runt i den som vanligt. Brukar ju kolla henne typ varje sekund då hon kastar sig ut den. Men så va de nåt på tv vi kollade på så vart några sekunder längre.. Och så hör jag bara Jonas säger men Felicia.. Då har hon slängt sig ur de och låg på dynorna vi har till utemöblerna bakom soffan.

Som tur va så låg hon på dom. Men hon säger inget utan skrattar bara när man plockar upp henne.. UNGE!!


Nä ska äta lite nu.

Jonas & Felicia    

Av Linda - 28 augusti 2011 08:20

Morn..

Söndag idag. Jonas sista dag på semestern  

Så ville ligga länge i sängen och kramas men icke..

Flisa ville upp. Men vi fick mysa en stund innan hon börja gnälla iaf  

Nu menar jag inte sånt mys utan bara ligga och kramas och småprata  


Jonas ligger i sängen än. Han va hemma runt 3 inatt så tänkte han kunde få sova lite.

Jag har sovit oroligt men tror de är för att jag tagit en järntablett och vart rädd att jag ska vakna och hålla på att kvävas igen.

Men har mest haft lite uppstötningar så har vart lugnt ändå.


Sitter och små tittar på Flisa när hon sitter på golvet. Hon kryper nog snart  

Hon ställer sig nästa i krypställlningen, men så fort hon får över benet så lägger hon sig på magen.. Men nu sitter hon ju jätte stadigt och förflyttar sig så så är ju bra de iaf.


Idag ska vi på 10-års kalas hos Philip vid 14-tiden.

Så ska försöka vila innan dess så man orkar med de. Märker att man är helt slut om jag inte fått vila på förmiddagen om jag ska göra nåt på eftermiddagen.


Jaja skriver la kanske mer sen.


Jonas & Felicia    

Av Linda - 27 augusti 2011 18:08

En järn tablett nu. Får se hur detta funkar då  

Niferexen funkar ju inte som sagt så hoppas Hemofren Plus gör de.

Fått lite mer uppstötningar men de kan va för jag är lite trött..


Felicia har nyss vaknat. Eller ja för lite mer än 1 timme sen.. Så hon har fått lite gröt och sitter och leker på golvet. Men tror hon bajjat så ska ta henne för hon börjar protestera lite.

Sen ska vi mysa lite i soffan tills de är dax att sova igen!

Då ska jag ha lite egen mys!


Jonas & Felicia    

Av Linda - 27 augusti 2011 14:31

Nu har vi vart inne en svängi Skara på barnkalaset.

De regna och åska när vi åkte dit. Mötte Linnea, Niclas och Iza och vädret vart fint.. FÖrutom att devart klibbigt varmt..

Sen börja de åska och vi gick hem till Linnea och dom satte oss och vilade.


Så nu är vi hemma. Jonas lagar mat. Eller ja han la in potatisgratängen i ugnen och nu spelar han WII.


Han ska köra sina föräldrar ikväll så jag och Flisa blir själva.

Har köpt hem lite godis och cola som jag ska mysa med själv.

Blir de inte så att han ska köra dom ska vi nog till Linnea och Niclas och kolla film  


Nu ska jag lägga mig lite på soffan.


Jonas & Felicia    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards