Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under maj 2014

Av Linda - 20 maj 2014 06:01

God morgon. Ligger vaken och pigg i sängen. Kan inte sova...
Vart vaken sen typ tjugo i 5 =(
Men brukar vakna den tiden men somna om. Men icke idag..

Har legat inne på förlossningen sen i fredags för huvudvärken och högt blodtryck. När kag kom in hade kag 155/110 sen sjönk de till 140/95.. Men pendlat allt från 125-140/90-98.. Så igår fick jag permiss =) får se om de blir att man åker idag igen.. Skulle ringa på förmiddagen och stämma av.
Och de funkar la sådär att va hemma. Så länge barnen är sams och jag ligger där jag ligger så är de ingen fara. Eller ja huvudet känns ju men så fort dom bråkar/skriker så skär de i hela huvudet.

Så igår grilla vi. Hann precis innan ovädret drog in =)

Nä nu är Freddy vaken.. Han är lite förkyld godingen =(

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 13 maj 2014 21:50

Go kväll.

Ja jag behöver la inte skriva vad jag gör ^^ de vet ni redan!
Men jag är hemma iaf.. Hos mvc igår så va blt 130/88 så jag skulle ringa in till fl tyckte min bm. Men vi kom överens om att jag skulle vila hemma och går de inte över om nån dag/några dagar ska jag ringa igen. Eftersom vi har en bite att åka..
Men vill jag så får jag åka till mvc och lämna ett tryck. Så får la se om jag gör de =)

Idag har vi börjat planera Jonas 25-årskalas. Va ska man äta? Ska man göra egen tårta eller köpa? Är ju mitt i sommaren.. Och hur håller man maten varm om man väljer att ha nåt varmt och inte bara kallt.

Nä ska la fortsätta med lite planering sen sova. Natti på er..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 11 maj 2014 17:43

Go eftermiddag. Snart är dagen över. Och jag är glad så länge tiden springer iväg just nu..

Har varken ork eller lust att blogga längre. Känner mig bara negativ och klagandes.. När de inte är speciellt synd om mig då vi själva valde att behålla barn nr4..

Men att de skulle bli så här "jobbigt" kan ju ingen förutspå. Men nu är jag glad över att jag tagit beslutet att sterilisera mig och att jag gjorde de tidigt i graviditeten och inget vi kommit på nu för att de är jobbigt. Magsmärtor, infektioner, högt blodtryck och sprutor varje dag. Och kan lova att hade de vart så med killarna hade jag nog aldrig behållt nu ^^
Men då visste jag inte att jag va sjuk med apc-r så behövde inte gå på sprutor varje dag..

Men iaf förra söndagen fick jah sån huvudvärk så jag trodde att jag kommer aldrig överleva.. Och de visa sig att mitt blt va lite hög så vart förlossningen.. Blodprover visade lite lite början till hf(havadeskapsförgiftning) så vart kvar. Men efter några dagars vilande så fick jag åka hem =D helt underbart..

Men faktiskt så funkar de inte riktigt hemma. Men säger jag de så kommer jag bli inlagd tills dom plockar ut henne. Och de mår jag inte bra av heller. Att inte få träffa mina barn och Jonas.. Men de är svårt ty bara ligga hemma.. Och huvudvärken kommer direkt, barnen ska helat va på mig mest hela tiden mm. Men ska in på ny kontroll imorn så får se vad dom säger. Så länge hon ligger till 34+0 blir jag glad. Är 33+0 idag..

Jaja nu ska jag vila mig lite. Ha de gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 2 maj 2014 23:27

Go kväll..
Då va helgen här. Känns inte som helg.
Idag har vi hälsat Jonas bror Johan han hans Lisa och Alex i deras nya hus. De va fint och stort =)
Och de lillajag rörde mig där gjorde så jag fick sjuka sd när vi kom hem =(
Som tur är är detta snart över... Några veckor till. Ska säga att jag är rätt glad över att sterilisera mig..
Visst skulle väl jag kunna tänka mig flera barn. Men.. Att må så här igen vill jag inte riskera. Och vet att alla grav inte är samma men nä.. Och vill inte ta sprutor igen så länge. Och så ska man ha råd med flera barn. Visst får man barnbidrag och de höjs ju för varje barn men varje barn kostar. Visst har vi både tjej och kill kläder mm men så kan man inte direkt tänka heller. Man ska ju ha råd att ge alla mat... Och så länge Jonas är arbetslös så skulle de nog aldrig gå runt =)
Man vill ju leva lite oxå. Och orka framförallt.

Så nu får min syster stå för produktionen av barn på min sida =)

Ligger och kollar på Jurassic park på 3:an. Tycker la inte dom är super bra men Jonas tycker om dom så får gå. Strax hoppa i sängen tror jag.

Ha en skön helg.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 1 maj 2014 21:02

Då har vi månadsbyte idag. Tiden bara flyger fram.. Samtidigt som de går sakta.
Har vi gjort sen sist jag skrev? Ingenting direkt.. Vart hos jossan och grillat, vart hos mamma och grillat, barnen vart på dagis och mvc.
Mvc gick la bra. Förutom att blt stigit till 130/85.. Och fortfarande läker jag 1+.. Och svullnat en del.
Ska in på mvc på tisdag igen och onsdag ska vi till Antenatalen och torsdag ska jag ha htg frukost =)

Igår titta vi på "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann".. Och den va ingen höjdare direkt.. Trodde den skulle vara bättre.

Idag har Jonas föräldrar vart här på mat och fika. Så nu sitter jag här med hårda sammandragningar efter att ha grejar för mycke. Så får la ta mig en dusch om en stund så försvinner de nog :)

Jaja ha en skön kväll.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards