Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under maj 2012

Av Linda - 18 maj 2012 00:16

Ja jag vet kl är 00:16 och jag är vaken. Men min sömn har blivit lite konstig.. Kan inte sova. Har inte gjort de på 2 nätter. Somnar till nån halv timme här och där. Men är inte trött alls nu?

Kanske för att barnen är dåliga som de är så?


Vet man inte.

Sen har vi flyttat på sängen. Eller bara vridigt på den i sovrummet och har huvudet åt ett annat hålså de kan vara de oxå att jag måste vänja mig vid de..


Läste en blogg för ett tag sen som jag kom in på av misstag.. Eller misstag och misstag. Hag har på sidan när jag skriver olika bloggar som kommer upp på reklam. Så stor de nåt konstigt så klicka på den. Så va de en tjej som antagligen blivit dumpad för ett sen.. Och skrev att de är så tråkigt och dålig stil av folk på mn facebook att dom skriver att "ikväll ska jag mysa med min älskling" "jag älskar hmhm" osv..

Men varför är de dålig stil? Ska man inte visa att man tycker om någon?

Eller att man vill mysa får man inte skriva de?


Blir mest irriterad över att man inte ska få skriva sånt för nån som nyss/för ett tag sen blivit dumpad inte ska bli lessen?

Ska man hålla koll på sånt så kan man ju aldrig skriva något om den man tycker om..


Nä ska inte reta upp mig nu..

Försöka sova ist kanske?

Natti.. Igen!


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 18 maj 2012 00:10

bloglovinHar skaffat bloglovin.. Vet inte riktigt hur de funkar än.. Men de kommer jag nog underfund med. Vill ni följa så klicka på bilden =)

Av Linda - 17 maj 2012 23:21

Torsdag har vart här.. och har snart passerat.

Har inte haft tid eller lust att skriva nåt idag..

Men tänkte att jag får la slänga in några rader..


Barnen är fortfarande dåliga =( Fast Felix hostar inte så mycke längre men Freddy har feber och hostar som bara den.

Flisa är förkyld och kändes väldigt varm förut och är sjukt gnällig.

Men efter att ha vart hemma hela veckan så åkte vi till mormor & morfar idag.

Fick lite mat och fika sen åkte vi hem. Flisa la sig nästan direkt..


Vi hyrde en film på tv:n förut. Vi har Telia så kan hyra film..

Hyrde Alien vs. Avatar..

(klicka)

Precis j*vla kass film. Man kan tro att en 5 åring gjort den. Eller en 5 åring hade nog gjort den bättre..

De värsta är att vi har betalat för den. Men men thats life. Vi skratta iaf åt den för den va så dålig..


Imorn ska vi ta de lugnt.. Ta hand om sjuka barn..

Jonas får börja jobba på måndag så hoppas dom är friska då..


Tänkte åka in och handla imorn när vi vaknat. Får se om jag åker själv eller om alla följer med. Kan va rätt gött att åka själv men kul när alla är med..


Nä sova kanske? En dag imorn oxå..

Natti..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 16 maj 2012 19:10

Kvällen är framme..

Barnen sover tänkte jag skriva men så vakna Freddy precis..

NU har han fått nappen så får se om han somnar =)


Gjort idag då?

Inte mycke som vanligt.. Lekt, mata, bytt blöjor, fixat disk och tvätt.. Och badat min lilla fis =)

Hon älskar att bada..

Och oj vad arg hon blev när hon skulle gå upp.


Killarnan hostar som bara den =( Gör ont i mamma hjärtat när dom hostar så lugnorna väder sig ut och in =s

Och Flisa är snorig och lite hostig..

Men på henne är de nog tänder..


Måste få fixat våra garderob oxå. Den vi har våra kläder i har hyllorna rasat ner =( Så ligger kläder på ett bort. Men ska försöka få de fixat ordentligt nu när de är lättare att komma åt.


Idag blir våra små killar 6 månader oxå =)

 


Lite skillnad på nu =)

Här väger dom ca 2400g och idag ca 7500g =)


Freddy vill inte sova så nu sitter han i min famn medans jag skriver =)


Igår va de Felix som inte kom till ro. Idag är de Freddy.. Jonas är och handlar så han får hjälpamig sen.

Har så ont i min rygg.. De riktigt bränner. Men bara att stå ut. Blir inte bättre av att man gnäller har jag märkt =)


Ska spela lite nu så ha de gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 15 maj 2012 20:42

Idag blir våran lilla fis 19 månader 

Här va hon inte stor. Bara några dagar gamal och vägde ca 2100g.


Idag har vi inte gjort mycke.

Alla våra 3 bebeisar är sjuka ='( Felix hostar som bara den och Freddy har börjat han oxå. Men ingen feber än iaf. Felix feber har försvunnit.. Flisa har feber däremot och snuvig.. Men kan va tänder på g.

Så Jonas har vart hemma här idag..

Hade inte klarat de själv då alla 3 gärna vill va i famnen och mysa..


Är sugen på godis idag..

Men men bara att stå emot så går la de bra =)


Ont i huvudet har jag oxå.. Mycke gnäll idag men thats life ;)


Jonas, Flisa, Felix & Freddy    

Av Linda - 14 maj 2012 20:47

Monday to day..


Trött fast vi sov till 10.

Freddy vakna runt halv 8 så la han med mig is ängen tills Felix vakna. Men vi somna om bägge 2 och vakna strax efter 10..

Gött.


Men Felix är massa hostig och rosslig och vill inte va själv så måste bära han. Plus att Freddy måste ha mat och Flisa skulle promt va i famnen.. Får man bli galen då?

De får man.. Men jag va lugn och den ena fick skrika och Flisa börja leka till slut.

Så fick ge Freddy mat medan Felix skrek.. Men de gick la de oxå. Man får stänga av på ett vis..

Sen va de bara att ta upp Felix i famnen och soman honom så sov han i famnen en stund. Sen kom Jonas hem och hjälpte mig.

Så fick ta disken och lagat mat.. Och Felix sov under tiden vi åt. Men vakna för en stund sen och vägrar va själv.

Så hur ska jag klara morgon dagen?

Håller han på inatt får Jonas va hemma.

Förstpr inte hur ensamstående klarar sig? Fast de e klart dom har inget annat val..


Ibland funderar jag på om de är nåt jag behöver ändra i bloggen? Men så tänker jag att jag skriver ju inte för någon annans skull än mig själv..

Men ska la ändra lite färg och så.. men de får la blir ett projekt när en har tid..


Så nu ska jag kika runt litr här så ha de gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 13 maj 2012 20:51

Go kväll.

Söndag idag.. Veckans sista dag.. Som vanligt.

Jonas ska jobba imorn som vanligt.. Men börjar känna mig lite snuvig och ont i ansiktet så hoppas inte jag blir sjuk =(

Men men får hoppas på de bästa =)


Igår va vi på 50-års kalas i Nora.. De va kul. Jätte god mat och lagom musikvolym och alla pratade med alla.

Vi åkte från Lidköping runt 13,15 och va framme strax innan 16. Gjorde oss i ordning hos min gammelfarmor och sen åkte vi till kalaset.. Men tyvärr åkte vi hem tidigt.. Vi kom därifrån 23,32.. Och va hemma halv 2 ungefär.

Och vi sov utan barn här hemma.. Kändes sjukt. De va tyst och helt konstigt.

Men men vi tog oss igenom natten utan att vakna flera ggr och leta efter dom.


Och när vi vakna va kl halv 12!!

De va skönt för både mig och Jonas. Så vi gick upp och duscha och åkte till Blombacka och hämtade våra godingar.

Flisa vart chockad av att se oss =)


Nä nu ska jag fixa lite Big Brother mys..


Ha de gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy  


Jag och flisa igår förmiddags.   

Av Linda - 11 maj 2012 19:17

Helg nu då.

Denna helgen ska vi va ifrån våra 3 godingar en hel dag + natten. Huaa vad jag kommer sova dåligt.

Vi ska på 50-årskalas i Nora imorn så Carina & Roger ska va barnvakt. Och har inte direkt lust att väka dom på natten när vi kommer hem. Så hämtar dom dagen efter..


Vad ska man göra ikväll då?

Duscha iaf.. Hänga fram kläder och packa väskor till barnen.

Jonas är på Blombacka nu så och lämnar lite saker. Så får se när han kommer..


Jag kikar på Prinsessan & Grodan på TV och tänkte spela lite Candy Chrus Saga =)


Så hade gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards