Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under april 2012

Av Linda - 12 april 2012 21:05

Ja då va snart torsdagen till ända.

Vad har vi gjort idag då? Jonas pappa har vart här och mätt och kollat lite inför altanbygget.

Sen har vi ätit och städat. Och de gamla vanliga med matning och blöjbyte.. Och massa lek med Flisa.

Hon är lite tokig de barnet ;)


Blir lite irriterad på bloggplatsen. Skulle svara på Linneas kommentar men bara halva kommer med =(

Så svarar här.. Tack Linnea <3

Finns för dig natt och dag oxå <3


Vet inte riktigt vad jag ska skriva idag faktiskt.


Helgen blir de lite kalas och kanske tjejkväll med Linnea och Therese. Kalaset är för Jonas pappa..

Annars blir de lugnt..


Nu ska vi byta lite blöjor så får stänga ner..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 11 april 2012 21:58

De är något med denna dagen som känns jobbigt.. Vad? Inte en aning.

Mådde inte bra när jag vakna. Ligger vaken mycke på nätterna..

Eller inte vaken direkt utan somnar jag så vaknar jag efter 10 minuter och så hålls de på till typ 3.


Jonas fick samtal idag från Jula. Och han fick jobb där.. men 10 veckor till att börja med..

Så han börjar 11 juni så är över sommaren så fickvi se efteråt om dom skulle anställa.


I eftermiddags så åkte vi till Blombacka och hälsa på Roger.. Carina jobba. Sen åkte han med oss till Coop och handla. Sen så flög tiden iväg.. La Flisa runt 8 men cke att hon skulle sova. Så hon lekte en del och sen så fick hon lite mat. och la henne nu för 5 minuter..

Och nu sover hon =)

Felix skulle inte sova han heller så han skulle va i famnen. Men  nu sover alla 3. En liten stund iaf.. tills de är dax att få  lite mat.

Nä ska kolla Big Brother nu..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 10 april 2012 21:17

Att de ska va så svårt att börja skriva något på bloggen.

Är så tråkigt att bara skriva "go kväll" m.m Eller bara börja skriva något!

Man kanske ska börja med bara ett litet "Hej" varje gång?


Idag har jag och Flisan vart hos Linnea och hälsat på. Fick goda bular som Nea gjort och sprite =)

Flisagick runt för sig själv eller jaga katterna. Sen åkte vi 4a till Jula huset och köpte malar i hästaffären.. Sen åkte vi till Coop för att köpa lite bläjor och mat. Sen körde jag hem Linnea och Alice.

Imorses så frös jag och mådde inte alls bra. Men en 5 minuter nap på soffan gjorde susen.


En sak jag har tänkt på de sista.. Hur fördelar man kärleken på sina barn?

Jag älskar ju alla 3 lika mycke.. Hur mycke som helst.

Försöker leka, mysa, busa och va med dom var för sig lika mycke.

Kan bara hoppas dom känner och ser min kärlek till dom.

Vill inte att nån av dom ska tro att man inte älskar dom.

Men ibland får man dåligt samvete om man sitter och myser med Felix eller Freddy och Flisa leker och sen ser att jag sitter med nån av dom. Tänk om hon tycker att jag inte tycker om henne lika mycke?

Förösker vara så mycke som möjligt med henne när mina armar är lediga.. Men jag måste ju även få ha killarna i famnen eller ligga på golvet med dom.

Är bara jag som är nojjig men ändå ;)


Nu ska jag kika runt på lite annat..


Ha de bra.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 9 april 2012 16:20

Godag du regniga dag..

Tråkig dag till 1000.

Bara regn och snö.. När ska skiten ta slut?

Vet jag gnällde förut att jag ville ha kyla. Men tror alla gravida vet vad jag mena just då.. Man är så himla varm och de är jobbigt m.m så man vill inte ha denna äckliga värme.. Men nu.. Får den gärna komma!!!


Idag har vi rensat lite lådor.. Ja jag vet lite mer än 1 år sena.. Men vi harinte haft tid.. Eller ork!

Och man hittar mycke kul när man kikar igenom lådor =)


Just nu har jag lite ensamtid.. Om man nu kan kalla de de? Killarna ligger och sover men Freddy vaknar nog snart. Matdax. Felix har redan ätit.

Jonas och Flisa är inne och handlar. Idag blir de faktiskt pizza. Blev sugen på de när några gjorde de på tv:n.

Så en liten stund har jag egentid.


Har även skaffat Instagram på telefonen.. Är som Facebook fast i bilder. Eller mer bdb.

Skaffa de idag så har inte riktigt kommit in i de än.

Men heter LsomiLinda där om nån vill följa..


Alla mina 3 goingar är förkylda =( Freddy hade feber igår men inte idag. Flisa hade 37,6 och de är ingen feber.. Enligt mig. Men alla 3 är sjukt varma. Alltid. Folk frågar ofta om dom har feber om dom håller i dom. Men dom är bara varma av sig.


Nä ska kolla runt lite på datorn nu när jag får ha den ifred ;)


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 8 april 2012 20:43

Ja då va veckan vid sitt slut..

Vill ha slutet på denna veckan för då ska vi få ett besked.. Hoppas på bra besked.

Men de hoppas man la alltid på?


Just nu sitter jag och kikar på Så ska de Låta.

(Klicka)

Tyckte mer om när Putte & Stefan va med..

Tycker inte Marica som är med nu =S

Men man kan ju inte få allt ;)

Hon ska jämt överdriva tycker jag. Men de är bara vad jag tycker.


Idag har mamma och pappa vart här. Kom på att vi kanske skulle ha köpt en tårta för han fyller ju år idag men hann inte in och köpa de. Så han fick lite bullar ist =)
Men vi hade ju kalas för han igår..


Sen har vi lagat mat..

Vart fläskfilegryta och hemma gjorda klyftpotatisar.

Precis innan de vart klart så somna Flisa i sin stol så lyfte upp henne så sov hon i min famn i typ 1 timme. Jonas fick göra klart maten och sen ville killarna ha mat så då passade han på medans hon sov på mig.

Och de vart lite sura miner när hon vakna och ett tag efter.. Men sen när hon vaknat till så va hon sitt vanliga charmiga jag..

Men hon vart nog förvånad när hon vakna och fick se att hon sov på mig =)



Händer imorgon då? Inte en aning men hoppas på att jag kan gå en promenad. Kan jag la iof alltid göra men inte så kul att gå om de är kallt =(


Så ha de så bra i stugorna nu ikväll...


Jonas, Flisa, Felix & Freddy    

Av Linda - 7 april 2012 21:03

Jaha då va de kväll igen. Snart natten..


Har sovit precis skit kasst inatt =( De kröp i kroppen och så fort jag somna vakna jag. Hatar såna nätter. VÄldigt sällan jag har såna nätter nu för tiden men hatar när jag får dom.


Idag har vi vart hos mamma och pappa på kalas =)

Pappa fick sin efterlängtade Brynäs tröja.

(Klicka)

Och han blev skit glad =)


Fick även ett kort på mina 3 godingar igår innan vi åkte till Blombacka..

(Klicka)


Fick god tårta och goda kakor som mamma hade bakat till pappas kalas..


Och nu sitter vi hemma i soffan.Jonas försöker få Felix att somna men han vill inte ;) Men han är jätte trött men inget duger.


Men nu verkar de som dom somnat alla 3 =)


Jaja ni får la ha de så bra..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy    

Av Linda - 7 april 2012 09:25

Urch nu vill jag inte ha mer snö!!!!!!!

Så onödigt att de skulle komma nu för vi har bara sommardäck på bilen. Va de på när vi köpte den för en månad sen och vi tyckte inte de va nån ide att byta..

Och idag ska vi på kalas hos pappa. Men ska kolla om vi får plats i svärföräldrarnas bil.

Tror de..

Jonas är och testar detta nu.


Igår va vi på Blombacka och hälsa på.

Fick god mat och alla syskonen va där =)

Så vi va inte hemma förens runt 23 igår. Och Flisa va jätte duktig hela kvällen =)

Killarna oxå ;) 

Men hon ska upp i deras trappa hellla tiden. Så helt plötsligt va hon borta.. Vart hitta jag henne???

Jo högst upp i trappan.. Skitsnabb!!!!!!!

Hjärtklappning AB.


Så spela vi alfapet.. Jag ledde typ hela tiden. Men så la Lenita sista bokstaven så jag kom minus lite.. Och då gick Philip om mig ;)

Men de gör inget.. Är ingen dålig förlorare utan tycker mest de är kul att spela spel.

Även om de är kul att vinna ;) men blir inte sur om jag inte gört =)


Barnen fick påskägg igår oxå =)

Flisa fick kinderägg och en 20-lapp.. Och killarna var sin 20- lapp..

Alla barnen fick kinderägg och peng =)


Nä ska la sluta babbla.. Flisa tycker inte de är kul när mamma sitter här ;)


Glad Påsk på er..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 5 april 2012 19:02

Skärtorsdag idag då..Påsken är här!

För 2 år sen idag så åkte jag och Jossan hem från våran farmor och farfar. Och jag trodde jag va magsjuk.

Men icke.. De låg en liten Flisa i magen =)


Idag har vi inte gjort så mycke här.

Jag va iväg till Linda och drack lite kaffe.. Och sen gick jag hem för att laga mat. Hör och häpna.. Jag fick komma åt spisen. Jag vet faktiskt inte när jag laga mat sist?

Och nej vi har inte ätit ute mat.. Utan Jonas lagar mat här!

Jag vill gärna laga mat men Jonas vill de så gärna oxå.. Så han får la göra de då.

Men idag kidnappade jag spisen och sa att idag lagar jag mat ;)


Jonas är ute och grejar med altanen nu. Han krattar och grejar.

Längatr tills de är klart.


Flisa vägra sova middag idag. Hon låg mest i sängen och sjöng och skrek om vart annat. Så hon fick komma upp. Så när jag la henne runt halv 7(hon va trött) så somna hon direkt. Annars brukar hon somna vi 7- halv 8 tiden. Men idag har hon badat och då är hon mer trött. 

Killarna har oxå badat idag. Felix älska de men Freddy va lite nervös. Han skratta ibland men sen vart han lite orolig emellan och sprattla som 17..

Och även mamman badade idag ;)


Urch vad de blåser ute.

Ska ju bli snöoväder imorn =( Vilket jag inte hoppas på!


Just de.. Om de är nån med bloggplatsen som läser hur gör man så man kan länka??

Om jag text vill länka nåt till aftonbaldet.. Har försökt flera ggr och de funkar bara inte =(

Så tacksam för lite hjälp!


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards