Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg den 3 april 2012

Av Linda - 3 april 2012 20:05

Så nu va bullarna klara.. Eller dom har vart de en stund men har matat barn och natta Flisa m.m

Så nu sitter jag här och kämpar och kämpar med mina trötta ögon.

Jonas spelar nåt spel på PS3 och Felix ligger i babygymmet.

Han vänder sig till mage hela tiden nu. Han har gjort i typ 1 vecka. Och han blir sååååå arg när han lyckas komma över.

Freddy vänder sig oxå men inte lika ofta som brorsan =)

Han ligger i sängen och sover just nu..


Ska ta kort till tack korten oxå. Inte haft tid. Och har vi haft tid så antingen har dom sovit eller så har jag glömt bort de..

Men ska försöka med detta imorn.


Imorn kommer Pia med barn hit =) Och Jonas ska till tippen med massa skit.


Satt och fundera lite på uppfostran förut. Tänker inte skriva hur folk ska fostra sina barn.. Men hur jag fostrar mina. Alla föräldrar undrar säkert om man fostrar rätt... Så även jag. Men jag tror inte på fostran att nypa till på armen, slå på handen eller dra i örat m.m om barnet gör något fel.

De ända dom lär sig är att dom får ont om dom gör något dumt, pillar på saker dom inte får m.m

Men hur vet barnet att dom inte får pilla på en sak första gången?

Gör Flisa nåt hon inte får säger jag till henne.. Gör hon de igen säger jag till igen. Eller så lyfter jag bort henne därifrån och säger "aj aj".. Sen kanske hon gör de nån/några ggr till men sen förstår hon att de är aj aj..

Säger inte att mitt sätt är rätt eller fel. Men här funkar de. På henne funkar de iaf. Vi har en kruka på bordet med lite sand och sen i och ett ljus. Den pillar hon på ibland men räcker att säga till 1-2 ggr sen förstår hon att den ska stå där och får inte ta på den.

Sen tycker jag man ska låta barnen testa på saker. Inte så dom slår sig men som Flisa gick i soffan en dag utan att jag såg de.. Trodde hon satt fint i sin leklåda som hon gjorde 3 sekunder innan.. Så ramla hon ner. Och efter de så går hon inte i soffan om vi inte sitter där. Menar inte att barnen ska slå sig m.m utan dom måste få prova på saker. Inte gå runt och hålla dom i handen och säga nej till allt!!

Men de kanske är för jag ahr blivit uppfostrad så? Eller vi fick inga nyp eller slag eller drag i örat om vi gjorde nåt fel.

Inte vad jag minns iaf.

Men ja de är så de funkar här hemma.. Och säger de ingen.. Mitt sätt är inte rätt eller fel. Men de funkar och vi kan ha saker på bordet utan att behöva ta bort de för hon pillar för mycke =)

Ni får gärna kommentera hur ni fostrar.. Man kan alltid lära sig av andra =)


Jag och Jonas verkar ha samma syn på fostran iaf. Har inte sett nåt jag inte tycker om i hur han är mot Flisa eller killarna..


Nä färdig babblat om de..

Vad ska alla göra i påsk?

Vad jag vet än så länge ska vi på kalas på lördag för min pappa.

Annars vet jag inte nåt..

Får se vad de blir =)


Ha de gött...


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 3 april 2012 11:28

Go middag..


Då va tisdag här. Ser jätte varmt ut ute men på termometern visar den -3 =S..

Hade tänkt ta en promenad men vetti 17 om jag gör de när de är så kallt. Och Flisas overall är för liten för henne nu så då kommer hon frysa massa =(


Funderar på att åka till Stellas Lekland med henne nån dag. Har vart där en gång förut men då va hon bara typ 8 månader.

Här är hon på Stellas =)

Men killarna tycker nog inte de är så kul än. Så kanske skulle åka själv med henne =)


Idag hade jag tänkt rensa i garaget oxå.. men de är ju så kallt.

Så kanske bara ska baka bullar?


Ja jag vet igen!! Men dom tar slut fort och imorn får vi fikasällskap så då måste man ju ha nåt gott att bjuda på! Eller hur =)


Ska in och hämta pappas present som kommit oxå. Hoppas han blir glad =)


Nu ska jag ta hand om disken!


Ha de gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards