Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Flisans graviditet..

Av Linda - 29 december 2011 20:34

När fick du reda på att du var gravid? Den 5 april 2010.


Blev det en chock? Ja de kan man säga, jag kunde ju inte bli på naturlig väg. Så gjorde de 10 min innan jag skulle jobba.

Hur gammal var du? 24 men skulle fylla 25.

Hade du mycket halsbränna? Ja,men bara i slutet.

Spydde du mycket? Nja nån gång..

Var det någon favoriträtt som ändrades? Mina cravings var olika. Ibland va de potatis, smaklös mat, och frukter.

Hade du mycket foglossning? Nej inte direkt..

Hade du sammandragningar? Nej hann inte få de..

Ditt sf mått som störst? 33 hade jag sista mätningen på MVC.

Har du fått bristningar? Ja, men de försvann.

Trodde du att det var en pojke eller flicka? Trodde de va en pojk.

Hade du mycket vätska i kroppen? Ja gud ja.. De rann ur ansiktet och benen. Fötterna va som bollar.

Hur ser du på graviditeten idag? Bra, hade inget direkt jobbigt. De kom i v 33+2 då jag svullnad upp som en ballong och fick inte sova, huvudvärk m.m Kände att jag bara ville bort. 

Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Tänkte inte så mycke på den men ena dagen ville jag ha snitt och andra föda vaginalt.

Gick du över tiden? Nej

Födde du för tidigt? Ja, 6 veckor

När började din förlossning? Vart inlagt på antenatalen den 13/10 och trodde bara mitt blt skulle sjunka lite. Men icke.. den 15/10 kom dom in och sa att nu får vi ta ut den lilla bebisen. Va då i v 34+1.


Hur lång tid tog det? Tog lite lång tid för mina ådror krampa så dom fick inte in PVK:n så de drog ut på tiden men de skulle tagit ca 20 minuter men tog närmare timmen pga de.

Hur mycket var du öppen när ni kom in? Öppnade mig aldrig

Vad tyckte du var jobbigast? Att jag inte visste varför jag låg på den britsen och att de va massa folk där. Förstod lite att de skulle komma en bebis men inte att de va min bebis..

Och spyorna när dom sydde ihop mig va jobbig..
Var du rädd för något? Ryggmärgsbedövningen va jag rädd för..

Grät du? jag minns inte men Jonas säger att jag va ledsen.

Skrek du? Nej de gjorde jag inte för förstod inte alls va som hände.. De hade med mitt blt att göra att jag knappt va närvarande. 

Tog du något smärtstillande? Ja, fick ryggmärgsbedövning.

Blev du sydd? Japp, snittades så dom va ju tvunga att sy ihop mig   

Dragen med sugklocka? Nej

Hur många var inne i förlossningsrummet/operationssalen? Runt ett 20-tal människor.

Hade du någon nära med dig? Jonas satt och höll min hand.

Hur stor var bebisen? 2205gram och 45cm lång

Blev det en pojke eller flicka? Flicka.

Vad fick den heta? Felicia "Flisan"

Hur ser du på förlossningen idag? Minns inte så mycke men tyckte de va lite jobbigt att missa att mitt barn föddes trots att jag va vaken. Fick bara se en bebis och inte förstå att de är mitt och Jonas barn, de va jobbigt när man kom tillbaka till verkligheten.

Var allting värt det? JA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 15 september 2014 16:37

Go eftermiddag! Gör ni för kul? Själv skulle vi kolla på Emil i Lönneberga. Men guess what? Jo jag sitter här själv medans barnen sprang ut!! Som vanligt ^^ Idag har vi vart en sväng i Nossebro sen bort till huset och mäta lite väggar mm. Fick ...

Av Linda - 11 september 2014 10:59

Go förmiddag! Nu är de snart 1 månad sen jag skrev.. Har väl inget svar på varför för tänker varje dag att jag ska blogga men blir aldrig av! Just nu är de kaos här hemma.. Vi brukar ha saker lite överallt men nu åker vi på och packar då vi sna...

Av Linda - 15 augusti 2014 21:57

Go kväll. Så va de helg igen. Fast har inte så stor betydelse här för vi har helg mest hela tiden. Ligger på soffan och kollar Harry Potter och den vises sten. Flisa springer upp och ner om än de en än de andra. Och killarna sover.. Jonas kom ...

Av Linda - 9 augusti 2014 22:01

Go kväll. Nu är segot här igen! Va ett tag sen jag skrev. Fia växer på ...

Av Linda - 14 juli 2014 23:08

Go kväll. Redan ny vecka. De bara springer fram.. I helgen så har vi vart på dom i Nora för min kusin Malins dotter Molly.. Så i lördags åkte jag, Jonas, pojkarna och Fia upp till stugan för att dagen inte skulle bli så lång. Där va även min f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards