Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Linda - 12 januari 2012 21:09

Idag har vi vart på BVC.. Och trodde vi skulle få dåliga siffror på vågen för dom har ätit lite si och så de sista..

Men blev gött cockad när jag såg att Felix vägde 4740 g och Freddy 4825.

Den 30/12-11 så vägde Felix 4230g så de betyder att han gått upp 510 g och Freddy vägde 4185g så han har gått upp 640g så vart skit lycklig när jag såg de =)

Felix har växt ca 2 cm sen sist oxå.. Då va han 53 lång och idag 55,8. Så okej de vart nästan 2 cm =)

Och Freddy va 52,5cm sist och 55,7 idag så han har växtpå längden bra oxå ;)

Freddy har alltid vart lite mindre än Felix men idag gick han om.. Så får se hur länge han är tjockare än sin 1 minut äldre bror =)


Flisa va så snäll där inne och bara kröp runt och lekte och greja med annat under tiden.

Va läkarkontroll oxå. Och dom fick OK-stämpel.

Nästa gång ska vi väga Flisa oxå. Hon hade inte gått upp så mycke sist.


Har lagat lite mat och städat bort de mesta av julen nu. 

Har köpt en av grejerna till mammas present hon ska få på lördag på hennes kalas..

Ska la in och köpa resten imorn =)


Jossan tog ett så sött kort på Flisa häromdagen som jag snodde från mammas fb.

Måste duscha när man suttit och kladdat med mat  


Har gjort en förstoring på ett kort som jag hoppas blir bra =) Som Flisa ska ha på sitt rum..


Imorn ska vi rensa i vårat gamla sovrum här ner. De har blivit rena kaosen där inne..

Sen blir de handla lite kanske.


Så ha de gött..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy    

Av Linda - 12 januari 2012 00:13

Ja de hann bli innan jag skrev. Skulle skrivit förut men orka inte sen bara sprang kvällen förbi..

Hade lite huvudvärk imorses så jag låg kvar en stund..

Jonas gick upp med Flisa..

Sen så kom TV:n vi köpt och Roger & Carina och hjälpte oss att få på den på fästet och så..

Så stanna dom på middag. Sen åkte jag och barnen till mamma & pappa.

Jossan va där oxå =) Och Jonas åkte på Korpen!

Och dom förlora med 11-0 ;) 

Flisa va högt och lågt hela tiden. Ska pilla på allt och de ska frågas "va de?" tussssen ggr.. Min lilla fis =)


Kollade på tv och fikade med mina bullar jag hade med.. Och skrattade massor.

Ibland saknar man att bo hos mamma & pappa ;)


Tycker de känns konstigt att man har en egen familj. Eller inte konstigt men de trodde jag inte att jag skulle sitta med man och barn.. Nån gång kanske men inte att de skulle bli så bra som de blev =)

Har skapat mej ett eget hem , efter många motgångar.

Inga motgångar med Jonas men innan jag träffa han..

Hur skulle man kunna lita på nån igen? Hur skulle man hitta nån som inte alls va som han va?

Men sen så fanns han bara där. Av en slump..

Kände inte egentligen för att gå ut den kvällen, orkade knappt efter jobbet. Men så bestämde jag mig ändå för att gå ut med Emma och fråga Jesper om han kunde köra. Och med sig hade han en kompis, och kompisen hade en kompis med sig.. Och de va Jonas.

Slog la inte till direkt men efter nästa utgång helgen efter så =)

Och idag sitter vi här, gifta och 3 mysiga barn, radhus och Ford(nej inte volvo) bara hunden som fattas ;)

Men de blir de inget med.. Inte nu iaf.

Jaja ingen som är intresserad av de kanske ;)


Imorn är de BVC som gäller. Är 2 månaderskontroll.. Så då blir de läkarn.

Ska bli kul att väga dom. Vägde dom 30/12-11 sist och då vägde Flix 4230g och Freddy 4185g..


Nu ska jag mysa lite i soffan sen blir de sängen.

Så natti natti..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards