Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under augusti 2011

Av Linda - 13 augusti 2011 18:53

Ikväll blir de lite myskväll.

Hade hoppats att våran lilla fis orkat vara uppe men hon ville inte detta.

La henne strax efter 16 och väckte henne runt 17,30, kom upp och lekte lite och skulle få lite gröt men de ville damen inte ha så fick bli välling - igen!!!!

Hon har ätitvälling hela dagen. Ingen matlust alls  

Hoppas de är bättre imorn. Bara hon får i sig nåt så blir jag nöjd. 

Men de får bli jag och älsklingen som äter grillat och myser.

Felicia äter ju inte grillat men hon hade ju fått annat  


Imorn ska vi på kalas för Johanna. Har köpt en grej med att mangör egna tvålar. Aldrig sett så hoppas hon tycker om de.

Hon får öppna de hemma upp paketet imorn så jag får se hur de ser ut.


Är sjukt sugen på kräftor. Men mannen i huset äter de ju inte  

Så ska äta de med mamma och pappa nån dag.

Hade tänkt ha kalas den 28/8 men då jobba mamma hela helgen så ska flytta de till helgen efter.

SÅ får se vad man bjuder på.. Hade vi haft råd hade de blivit kräftor men de är ju inte den billigaste maten  


Jaja ska fixa fram lite talltikar och bestick m.m nu..


Jonas & Felicia    

Av Linda - 13 augusti 2011 09:13

Oj va trött jag va imorses.. Men så va kl 07,40 oxå.. Så länge har vi inte fått sova sen jag sluta jobba.

Så då vart man la lite övertrött  


 Igår kikade vi på CSI XL men när andra programmet börja så somna jag. Va sjukt trött då jag inte vilat direkt nåt på dagen.

Efter jag skrivit här igår så skulle jag skära upp lite vattenmelon och Flisa börja skrika.. Gör de ibland så går ju inte in direkt. 

Efter några sekunder så hörde jag att hon hade panik så tänkte att hon har la fastnat med benet mellan spjällorna(?) (hon drar bort skyddet själv) och kommer inte loss så gick in men va inget sånt. Så tog upp henne och hon va verkligen hysterisk. Ser att hon inte rör högerarmen och den är väldigt slapp. Men känner inget fel när jag känner å kotorna och så. Vaggar henne llite och hon lugnar sig. Sen efter att ha myst i min famn så somnar hon gott och vi sitter så en stund. Sen drog jag lite i armen men ingen reaktion så va nog att hon bara drömt. Idag märks inget alls.

Så är skönt. Men de va mysigt att hon somna i min famn.

Va längesen  


Vi har pratat om att fixa altan här. Med tak och golv. Och nu när grannen gör nytt så blir man ännu med sugen. Men vi är inte riktigt överens hur vi ska ha golvet så därför dras de ut på. Jag vill ha så man bara kan gå ut och slipper ett trappsteg. Men Jonas tyckte inte de. Men har nog fått min vilja igenom  

Om man skulle ramla så är de ju bättre att ramla ut i gräset än ut på en hård altan. Så därför har jag hellre ett trapsteg ner i gräset.

Men vi ska ha tak och stacket(?).. Heter de så? de ska ju iaf va pelare ner som stöttar taket och mellan pelarna så ska vi ha brädor   Ni fattar säkert.


Idag ska vi inte göra så mycke. Handla present till Johanna sen till Blombacka en sväng tror jag.

Nä nu ska jag kika lite annat. Skriver kanske mer sen om jag har nåt att dela med mig av!


Jonas & Felicia    

Av Linda - 12 augusti 2011 20:45

Då va kvällen framme.

Dagen har vart lång men kvällen gått fort.


Idag har vi grejat hela dagen känns de som. Imorses åkte vi till Lidköping och pratade om Forden och skrev papper på den. Sen kom Linnea och Niclas.

Efter de så vila Flisa lite sen åkte vi till mamma och har precis kommit hem.

Så nu ska vi kika film.


Imorn ska vi köpa present till Johanna och sen ska Jomas tvätta bilen. Tänkte försöka komma ut på en promenad med Linda om hon har lust.

Annars blir de lugnt. Grilla tror jag...


Jaja nu ska vi kika tv!


Jonas & Felicia   

Av Linda - 12 augusti 2011 07:19

Morrn!

Idag är de gäspigt.

Vart vaken lite inatt. Men börjar vänaja mig vid att vakna lite då och då!

Felicia har fått lite välling och jag sitter här. Ska äta frukost så fort Jonas är klar på toa. Sen ska jag duscha.

Idag ska vi till Biltjänst igen. Ska skriva på nya papper. Blev en Ford Mondeo -08 ist för SAABen -08.

Hade en V70 -08 hemma igår på förmiddagen men den skulle bli sjukt dyr så nja.

Får hoppas detta blir bra nu.


Annars händer inget mer idag. De vanliga med disken och tvätt. Som man alltid gör.

Mat har jag inte ens tänkt på. De får Jonas göra idag. Kanske blir grillat? ser ut att bli sol iaf.

Har ju lite grillat så.


Mitt humör har släppt idag  iaf   Inte alls som igår.. Men de släppte framåt kvällen så de va la bra de.

Men Felicia har blivit lite jobbig.. Eller nä jobbig ska jag inte säga men hon vill bli buren på eller sitta med en hela tiden. Så nu sitter hon vid mina fötter i gåstolen. Inte börjat gnälla än för jag plockar upp leksakerna hon kastar ner men börjar få sammadragningar så nu tar jag snart inte upp dom mer  

Fast hon verkar lite sur idag så får se hur dagen går..


Nä nu ska jag sluta babbla..


Jonas & Felicia    

Av Linda - 11 augusti 2011 12:00

Är på dåligt humör.

Så här kommer de inte bli mycke skrivet..

Ska nog grilla idag.

Jonas ska åka och kolla bil och jag ska försöka överleva dagen!!


Jonas & Felicia   

Av Linda - 10 augusti 2011 11:17

Nu har jag och Felicia sovit en stund.. De va skönt.

Fast nu kännes sig nästan bakfull, haha!

Men nu när vi uppe igen och Flisa ska få sin 3:de frukost.. Hehe låter konstigt men hon äter ju välling när vi går upp, efter nån timme så äter hon en tallrik gröt och sover sen så får hon yoghurt när hon vaknat! Så de blir ju typ 3 frukostar  

Men de är bra för hon behöver ha mat och så!


Och vi behöver byta en blöjstorlek har vi märkt. Hon har ju 3 nu men den börjar läcka och håller inte tätt.. Vi använder Libero då Flisa inte tål Pampers och vågarinte testa nån annan. Så Libero funkar fint. Men nu blir de stl 4a ist.. Hon börjar bli stor  


Nu tycker Flisa jag är tråkig så ska ge henne lite mat nu.


Skriver kanske mer senare. Tommy och Jossan kommer ju sen så får se hur de blir.


Jonas & Felicia    

Av Linda - 10 augusti 2011 07:15

Morn..

Redan morgon. Kändes inte som de va längesen jag la mig*gäsp*

Jonas la sig igenefter blöjbyte så jag och Flisa är uppe själva.

Men han ska ju lämna in bilen idag och sen så har han gått upp massa gånger och låtit mig sova så han kan allt få sova lite till.

Han ska ju snart åka  


MTv är på som vanligt här och Felicia springer i gåstolen och dansar. Hon älskar den kanalen.

Lazy Song - Bruno Mars är bäst helt klart.

Ni ska se hur hon blir om hon sitter och äter i köket eller nåt och den kommer ( nej vi stänger inte av tv:n då) så börjar underläppen darra lite och blir väldigt förstörd så vi får ofta bära in henne så hon får se den sen äter hon igen som om inget hade hänt  

Borde la stänga av men vet ju att hon vill dot och dansa så fort hon får chansen så varför stänga av och sätta på tv hela tiden?


Idag kommer Jossan och Tommy. Får se hur länge hon orkar vara kvar. Hon får ju lägga sig i sängen eller så om hon blir trött och får ont. 

Och regnar de inte för mycke så kan vi gå promenader med Flisa jag och hon medans pojkarna spelar.

Jossan får prova spela oxå om hon vill e klart   Roligare att spela online så de blir de nog.


Nu regnar de ute   öser ner. Så tror de kommer åska snart.. Är så mörkt ute.

Så blir nog inte grillat idag iaf   Får bli grytbitar som va bestämt från början..

Felicia har fått tag i sin badring och tycker den är skit kul att greja med.. Helst försöka bita i..


Har ett litet problem oxå(eller har la stora men som är ett bekymer snart för oss).. Och de är ju självklart tvillingarna de gäller.. Förut va de vagn som va problem men de har ju löst sig..

Och de är sovandet.. Vi bor ju i ett radhus som är 2våning.. och 1 sovrum där nere som vi sover i nu för jag har lite jobbigt att komma upp pga astman och att magen börjar bli lite tung.. Och 3 rum där uppe. De ena ska bli Flisans senare, men sen när tvillingarna kommer så får vi inte plats alla 5 i sovrummet här nere. Så då kommer Flisa få sova själv.. där uppe!! Och de känns lite skrämmande.. Hon kommer ju va runt året. Visserligen kommer ju tvillingarna sova i samma säng ett tag men då ska man vänja Flisa att sova själv när man är mitt upp i allt när dom ska få 2 sängar.

Är kanske mer än fråga om jag "vågar" att ha henne själv där uppe? Självklart med babywatcher(?) Eller skulle ni lägga de ena barnet på övervåningen själv? Kom gärna med tips..


Nu ska jag väcka mannen i huset  

Blev långt inlägg idag men den som vill får la läsa allt om den orkar.


Jonas & Felicia    

Av Linda - 9 augusti 2011 10:05

Då va de tisdag idag då!

fast för mig va de tisdag igår..

Kändes så hela dagen och vet inte varför.. Kanske för jag vill att dagen ska gå!


Ska strax göra mig i ordning för Pia + barn, mamma och Jossan kommer snart.

Så har plockt lite här så nu mår jag illa..


Ska messa Linnea snart och se hur de gick hos MVC idag men hon messa precis att allt va bra  

Är massa avid för att hon bara har ca 9 veckor kvar.. när jag har 20!

Kanske 15  

Eftersom tvillingar kommer tidigare,


Nä nu har jag inte tid mer.


Ha de gött.


Jonas & Felicia    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards