Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under juli 2011

Av Linda - 20 juli 2011 14:09

Ja nu kommer jag med mitt tjöt igen  

Men kan inte riktigt förstå att vi ska ha tvillingar??

2 bebisar.. De skulle vara Felicia och 1 bebis till men nu blir de 3 små..


Pratade en stund med Josefin förut. Hon hade jätte ont i ryggen idag  

Hoppas de går över. Vill ha hem henne nu...........

Hoppas på att hon är hemma till helgen. Hon fyller ju år på onsdag så då ska hon vara hemma har hon sagt.. Hoppas på detta. Skönt att höra att ögat skulle bli bra iaf. Fast de skulle ta nån månad men de gör inget.. Bara den blir bra igen  


Nu ska jag snart plockat ut kladdkakan Jonas bakat. Linda ska komma på lite fika  


Jonas & Felicia      

Av Linda - 20 juli 2011 09:02

God morgon!


Ja ni flesta som läst min blogg vet att jag är gravid igen och att Felicia inte alls är gamla.

Men igår va vi på ul och kikade in lilla bebisen vi har i magen!

And guess what?

De va 2 huvuden!!!!!

När hon började så såg man 2 runda saker. Men försökte intala mig att är 1 huvud och 1 rumpa.. Men tankarna flög iväg till 2 huvuden. Jonas sa likadant.. Trodde de va rumpan men mindes från Felicias ul att rumpan inte ser ut så..

Så börja hon prata så säger hon "ja där har ni huvudet.. och där har ni de andra huvudet"

Jag bara tittade på henne och frågade "de är så va?"

Jonas satt bara där och vi frågade om han förstod vad som hände och de gjorde han sa han..

Jag sa att jag misstänkt de lite.. Kännt de på mig. Då jag vart både chockad och inte chockad. VIlle väl inte direkt inse att de va mer än 1 bebis.

Chocken kom nog mer sen när man va på väg därifrån.

Bebis 2 är en kille iaf.. De såg vi jätte tydligt. Men bebis 1 ville inte riktigt avslöja vad h*n va för nåt men troligtvis en kille. Ska in om 2 veckor igen och kika.

Så är därför jag mått sämre trodde hon denna gången. Och är tröttare m.m

Så nu överväger jag snitt iaf  

Men får se.. Ska prata med dom och se vad som sägs..

Min första tanke va "jag MÅSTE ringa mamma!!NU...." Men hon trodde mig självklart inte.

Men till slut så tror jag hon förstod.. Samma med Jessica när jag ringde.

De dumma är att man börjar tänka på allt på en gång.. Måste köpa 2 av säng, 2 köksstolar m.m


Nu är jag rädd att Felicia ska känna sig utanför.. Och känna att vi nte har tid. Men ska försöka att få ihop detta när de är dax.. Så 26 dec fick vi bf.. Hade gärna tagit de nån annan gång men va ska man göra? Så länge dom är friska och krya så får dom komma när dom vill...


Nu ska jag sluta tjata.. Ska försöka få en bra magbild och slänga upp  


Jonas & Felicia     

Av Linda - 17 juli 2011 18:19

Igår fick jag ett hemskt samtal av min mamma..

Min lillasyster på 19 år har fått en propp hjärnan!!!!!!!!!!!!

Visste att hon va sjuk men de va ju bara magsjuka.. Men igår så va hon inte bättre och armen hade börjat domna och dubbelseende och inte fått behålla maten sen i onsdags så dom åkte in.. Men framåt kvällen så fick dom provsvaren från röntgen och de va en propp i hjärnan.

Hon är väldigt trött och armen är på väg tillbaka.. 

De va p-pillrena som va orsaken trodde läkaren..

Så nu hoppas jag att hon kommer hem och får ligga i Lidköping ist för Sahlgrenska så de är lite näramre att hälsa på när hon orkar och blir bättre..

  

Av Linda - 15 juli 2011 11:21

Go möra...

Nyss uppkommen..

Sovit bra och blev väckt av min lilla goding runt halv 9 men jag fick sova vidare. Jonas gick upp idag eftersom jag ska åka och jobba om en stund.

Hon har börjat babbla massor lilla Flisan.. dadada är nåt hon säger hela dagarna.. och massa andra ljud.. Är underbart att se henne växa  

Hon blir 9 månader idag min lilla fis.. så om drygt 1 timme (12,30) så föddes hon för 9 månader sen..


Har glömt att skriva hur BVC besöket gick.. Och de gick jätte bra  

Felicia hade gått upp från 7040 till 7330. Så de gillades skarpt.

Så nästa gång ska vi dit den 13/8.. Efter föräldrargruppen!


Igår va vi i Ullared. Och Felicia va jätte duktig. Fick bära henne lite då hon inte ville sitta i vagnen ett tag men annars så va hon jätte duktig..Vart lite övertrött de sista och somna den sista timmen i vagnen.. Och så va de lite gnäll i bilen hem men vi stanna efter vägen och bytte blöja sen satte sig Jonas ibak och lekte med henne. Sen va de massa gnäll igen och då stanna vi strax innan Borås för hon hade bajjat så fick byta de och sen ge lite mat.. Sen satte jag mig i bak och vi båda somna och vakna när vi kommit hem. Så hon va jätte duktig.

Fick köpt lite leksaker till henne. Och kläder till henne och mig..

Och vi köpte INGET onödigt faktiskt. De va skönt.


Ska snart hoppa in i duschen och sen mysa lite innan de är dax för jobbet..

Så ha de gött..


Jonas & Felicia    

Av Linda - 13 juli 2011 22:24

Go kväll..


Har nyss kommit hem från Skara. Har vart på Harry Potters sista film med Josse. Och den va allt bra..

Va lite för varmt i biosalen men de funka. Och de va ju i 3D så de vart ännu varmare i ansiktet med glassögon på. Men tyckte inte dom hade nån speciell effekt. Så va lite tråkigt.


Imorn ska vi åka till Ullared. Ska inte handla nåt direkt utan mest lite utflykt med mamma, pappa, Jossan och Jonas. Felicia ska oxå åka med så får se hur de går.. Men de ska nog gå bra  

Tänkte köpa lite leksaker till henne och kläder till henne och mej. Jonas behöver inget så direkt.


Så fick bytt en tur med en på jobbet.. Va snällt att hon kunde. Annars hade jag fått hoppa Ullared.. Hade iof vart billigare men  

Nä ska va lite social med Jossan nu sen ska vi sova...

Natti...


Jonas & Felicia    

Av Linda - 12 juli 2011 21:04

Här är vi inte trötta.. Inte alls..

Felicia är piggare än piggast idag. Är ju kul på ett vis men hon ska upp tidigt imorn så hon måste sova.


Har vart hos Linnea idag och hälsat på. Fikade med lite cola och cocosboll(tror jag dom heter). Och lite prat som vanligt.. Mest om bebis och graviditeter..  Tycker de är kul att prata om sånt. Nu när man själv har barn. Men bara för man har barn behöver man inte prata om blöjbyte, bajs, matning och välling m.m Kan hålla mig från ämnet  

Va lite synd att Flisan va så trött de sista för hade gärna stannat längre.

Men ska ju dit på lördag på lite tjej kväll med henne och Therese.

Flisa somna så fort hon kom in i bilen sen sov hon inne på Coop hela tiden och la henne i sängen när vi kom hem och hon sov i nästan 2 timmar. Så hon va nog lite trött  

Annars brukar hon vakna närman lyfter ur henne ur stolen..


Imorn är de BVC som gäller sen bio med Jossan.. Harry Potter. Jessica ville mä men jag orkar inte köra ända till Nossebro när filmen är slut runt halv 11 på kvällen såfår gå på bio ihop en annan dag  


Nu vill Jonas ha datorn så han får la de då.


Jonas & Felicia  

    Liten mys bild på Felicia när hon är på kalas hos sin faster Lenita   

Av Linda - 12 juli 2011 10:51

God morgon.

Då har man vaknat till en ny dag.

Och vaknar breve Jonas och sen hör Felicia ligga och mummla så vaknar jag mer än gärna  

Dagen blir lugn. Ska träffa Linnea sen tror jag. Ska bara vänta på att hon kommer hem och hör av sig.


Igår va jag sugen på allt typ. Först cola, sen jordgubbar och när vi lagt oss så va de chokladpudding.. Va även sugen på chips tidigare på kvällen. Tur är la att affären va stängd då  


Kollade på Teen Mom 2 igår. Och tänker på hur alla har sagt till dom "Skaffa inte barn nu ni förstör era liv".. Men seriöst förstör man verkligen livet??

Man får ju något man älskar över allt annat.. Någon som gör att man kommer upp på morgonen. Visst f*n blir de jobbigt med skrik och osäkerhet och att alltid måste tänka på denna lilla varelse.. Men hur undebart är de inte att vakna till en liten bebis som ligger och babbla i sin säng. Eller veta att man får kramar och pussar varje dag?

Att alltid ha nån att bry sig om och är man på dåligt humör så räcker de att titta på denna vackra varelse så glömmer man sina bekymmer för en stund..

Klart att om man är runt 16 så kan man inte gå ut och festa och va ungdom.. Men jag som är 25 kan inte heller gå ut och festa.. Men de skiter folk i bara för man är vuxen.

Förstår inte hur folk tänker när dom säger att man förstör sitt liv om man skaffar barn tidigt.

Man får ju något underbart att älska.


 Jaja slut på mitt pladder..

Ska försöka göra mig lite i ordning..


Jonas & Felicia   

Av Linda - 11 juli 2011 10:44

God förmiddag.


Ja då gav Flisan oss sovmorgons idag 

Ända till 10 typ. Skönt.. Har mått massa illa och så nu men inget spy igen iaf  


Idag ska vi bara va hemma och ta de lugnt. Tvätta lite sängkläder måste göras och så. Plocka lite som vanligt och så.


Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer?

Ny vecka idag. Ska jobba torsdag-tisdag, träffa Linnea på onsdag och nästa tisdag är de ul som gäller efter jobbet   Längtar!!!!


Nä tvätten va de ja...


Jonas & Felicia    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards