Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under juli 2011

Av Linda - 26 juli 2011 22:26

Då va man hemma från jobbet igen. Kvällen har gått fort och bra.

Imorn är de kvällstur igen men bara till 20.. Sen 7-13 kvar.. Sen är jag ledig!!

Ska bli mysigt att gå hemma med mina favoriter  

Får se vad vi hittar på.


Känner mig lite hungrig. Men vet inte vad jag är sugen på?

Är alltid hungrig känns de som.. Iaf den senaste veckan.

Men blir la så..

Kanske skulle laga nåt men orkar inte. Finns inget gott. Ska nog handla imorn eller torsdag.


Nån som har nåt förslag på lite familjeutflykter som man kan åka på med en 9 månaders bebis?

Felicia fick en ursöt mössa på posten idag av Gunilla. En jordgubbs mössa. Hur söt som helst i den är hon..

Måste se den på henne imorn när hon vaknat  

Bara sett henne på bild än så längen.


Nä ska kika lite tv nu innan de är dax för sängen.. Sömnig!


Jonas & Felicia    

Av Linda - 26 juli 2011 12:09

God morgon!

För mig är de morgon. Då jag ska jobba ikväll så gick Jonas upp med Flisan. Samma imorn och torsdag. Fast torsdag jobbar jag dag. Men fredag och helgen ska jag gå upp med Flisan. Jonas har gjort de i typ 5 veckor i streck varje dag nästan.

Tycker synd om han.. Men sen nästa vecka så får vi lägga upp de på nåt bra sätt så vi delar på de. Så inte en tar hela tiden.. Han behvöer ju inte ta henne när han jobbar  


Igår skulle jag ha umgåtts med Linda och Lenita (Jonas systrar) men va så sjukt trött när jag kom hem från mamma så orkade inte.


ÅÅhh ser på MTv att de ska komma en ny serie om Audrina den 21 augusti kl 18.. Den får jag nog se  


Lill fisen sover lite middag nu. Så ska duscha och sen äta lite. Och åka runt halv 2.. Hoppas domma 3 dagarna går fort.


Ringt f-kassan förut. Ville ha lite info om hur de funkar med tvillingar m.m För dom kommer ju komma innan siste december (förhoppningsvis) och har sökt mammaledigt för henne till siste december och om jag då fick vara mamma ledig för henne trotts att jag fått bebis igen. Men de gick ju bra så länge hon är hemma.. Och inte går på dagis. Man tar ju bara för ett barn i taget. Så frågade om man fick dubbla dagar med tvillingar men de fick man inte. Man fick 660 dagar ihop ist för 480. Men glömde fråga om dom dagarna som pappan måste ta ut på 60 dagar är med räcknade där eller hur de verkar.

Jaja de kommer ta ett tag att förstå allt. Har knappt föståt att vi ska ha tvillingar  


Nä ducha va de ja..


Jonas & Felicia    

Av Linda - 25 juli 2011 19:48

Då va man hemma från mamma.. Har vart där typ hela dagen  

Jossa va ute och gick långa promenader. Eller långa va de inte så men starkt av henne att orka gå så långt.

Men hon va trött se.


Men nu är vi hemma och trötta alla 3. Felicia är trött men ligger och babblar i sängen. Och jag har slängt mig på soffan och är massa trött så tror de blir sängen snart. Ska duscha först bara.


Imorn är de jobb igen*pust*

Men har bara tisdag, onsdag och torsdag kvar. Så ska inte klaga.

Sen ska de bli så skönt att bara vara hemma  

Känner att jag redan samlat på mig lite vätska. Eller fötterna har de. Så blir nog till att köpa stödstrumper.


Jaja ska la prata lite med Jonas sen blir de dusch och sovning.

Natti...


Jonas & Felicia    

Av Linda - 24 juli 2011 21:12

Go kväll!


Är massa trött. Jobbat i 4 dagar och är ledig 1 dag nu. Har bytt en tur så blir jag ledig fredag ist. Och de är ju skönt för då gör jag min sista dag på torsdag   


Dom små liven in magen har börjat sparka lite 

Känns kul.. Underbart när de börjar.. Vill att dom ska börja spraka lite mer så man förstår att de verkligen är 2 st. Fast lär va trött på de efter ett tag  

Har redan börjat få halsbränna men de får la gå.

Vet ju att de är nåt som kommer gå över. Och jag får ju små underverk så man ska la inte klaga. Men om jag känner mig själv rätt så kommer ni få läsa mycke klagning från min sida under tiden som är kvar  


I veckan händer de inte så mycke. Imorn ska vi slänga skräp. Eller blir la pappa och Jonas. Har ju lite svårt att börja mig ner. Sen ska jag kanske till Linda senare på kvällen.

Tisdag är de kvällsjobb samt onsdag och torsdag jobbarjag dag och de är sista dagen. Fredag ska jag träffa Linnea och i helgen kommer nog Jessica + famlj.

Torsdag ska vi på kalas för Jossan som fyller på onsdag. Om hon orkar..


Nä får la kika klart fb sen mysa med min spelande man..


Natti på er..


Jonas & Felicia    

Av Linda - 23 juli 2011 10:40

God morgon!

Är trött idag.. Svårt att sova. De kryper i helllla kroppen.. Eller nja inte hela kroppen. Höfterna och neråt.

Jonas drar i benen men de lugnar sig bara en stund. Och 2 alvedon hjälper oxå en liten stund.


Sitter i soffan i mjukisar och är inte färdig alls.. Ska åka om en liten stund men orkar inte göra mig i ordning för har ingen jobb lust alls  

Är nog för jag sovit dåligt.


Får se vad Jonas och Felicia hittar på idag. Jonas ska nog få ner sängarna på nedre våningen.. Har redan svårt att gå i trappan pga astman och så får jag ont i knäna och är bara i v17+6 idag  

Men de ska nog gå bra.. Är tråkigt att de är så jobbigt att hämta Felicia när hon vaknat eller lägga henne.. Eller när jag själv ska sova. Så hoppas han får ner den idag  


Nä får la göra mig i ordning..


Jonas & Felicia     

Av Linda - 22 juli 2011 22:42

Go kväll!

Nu går kvällen mot sitt slut.

Är skönt när man jobbat till jalv 10 och inte behöver upp till kl 7  

Börjar 12.15 imorn.. Så är skönt.. Så kan mysa lite med Jonas.. Min lilla bebis va vaken när jag kom hem   Är så underbart att komma hem till henne och se henne skratta när jag kmmer..

Är underbart att komma hem till Jonas oxå e klart  

I helgen händer inte mer än jobb för min del. Hade gärna myst med min lilla familj men måste ju ha pengar. Och jobbar ju bara till nästa fredag  


Har fikat med Linnea idag oxå.. Mysigt...

Och pratat lite.. Är skönt att ha nån som är gravid samtidigt.. Fast är lite avis att hon bara har drygt 10 veckor kvar medans jag har 20..


Jaja ska sluta babbla nu.

Har många funderingar kring allt som är med att få tvillingar. Vet nån nån bra sida man kan läsa om tvillingar så tipsa gärna  


Jonas & Felicia     

Av Linda - 21 juli 2011 20:52

För idag  

Har vart en bra dag på jobbet och kvällen gick fort..

Hoppas på desamma imorn.

Jonas står och lagar mat till oss så ska bli gott..

Är hungrig..


Josefin har fått komma hem idag så de känns skönt.. Me like!!!

Får hälsa på nån dag 


Jonas & Felicia     

Av Linda - 21 juli 2011 11:08

God morgon..Ny dag idag.. Sovit konstigt. Vaknat och krypit i benen och då.Men känner mig ändå utvilad =)Idag får nog Josefin komma hem =D tänkte ringa henne snart och prata med henne. Så hoppas hon kommer hem. Man slappnar av lite bättre då..Ska iväg och jobba om en stund =( men jobbar bara nästa vecka oxå så ska nog överleva ;)Testade att mobil blogga igår men de funka inte =( så ska kika lite hur man kan få till de..Ska börja göra mig i ordning nu lite smått..Jonas & Felicia <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards