Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under juli 2012

Av Linda - 27 juli 2012 20:42

Idag är de ingen vanlig dag för de är Jossans födelsedag hurra hurra hurra..

Hon fyller 20 idag.. Och de firade hon med systemet och thai mat.

Får fråga henne imorn vad hon tycker =)


Idag har varten rolig dag. Jag och barnen åkte med Jessica+familj till Mösseberg och kolla på djur och lekte på lekplatsen..Finns bilder på http://mammatilltrebusungar.blogg.se.

Va varmt och soligt så har fått mig lite färg.. Killarna va snälla dom vanligt och låg i vagnen eller sov.. Flisa sprang runt och kika på djuren och gunga på en gunga vilket va jätte kul..

Sen va de hem och fixa middag för Jonas är iväg på bio med Andrew.

Så skulle hinna äta innan han skulle iväg. Sen va de att lägga barnen och nu sitter jag i soffan och har vällldigt svårt för att hålla ögonen öppna. Så tänkte lägga mig och  läsa lite snart..

Men lär nog somna fort ;)


Imorn är de utställning på flygfältet i Falköping men tror vi hoppar de..Ska regna sägs de.. Och mej gör de inget för nu har de vart så varmt några dagar.

Nä ha en fortsatt skön kväll..


Natti.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 26 juli 2012 20:37

Kär lite kvällblogg i väntan på att 9filmen ska börja..

Dagen har vart vädligt bra..Runt halv 3 kom Linda+barn och Lenita + barn så efter många om och men så fick vi i oss kaffe. De va matning av barn och fixa vatten till poolen och fixa saft m.m

Men gott va de när man väl fick i sig de..

Flisa älskar att bada så hon va i lilla poolen flera ggr.


Imorn ska jag + barn åka med Jessica + familj till Mösseberg. Så ska möta dom i Åsenkorsen imorn.

Har aldrig vart på Mösseberg så de ska bli spännande =)


I helgen är de crousing(?) i Falköping och utställning på dagen på flygfältet. Men får la se om en åker på de. Är ju lite jobbigt att köra vagnen på gräset. Men får se..


Nä nu harmin fantasi tagit slut så vet inte vad jag ska skriva.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 26 juli 2012 11:55

Våran busfia <3

Av Linda - 26 juli 2012 10:08

God Morgon!!

Eller mer förmiddag.. Idag va vi väldigt sega på att komma upp.

Flisa kom inte in förens 08,40 ungefär till mig och killarna. Jonas va ju redan uppe då han jobbar ;)

Så har hunnit slänga i en maskin tvätt som är klar och bytt blöjor, gjort välling och busat lite.


Så idag händer inte så mycke. Får la fixa lite i köket och så.


Blir nog grillat till middag idag. Gott kött och potatis.

Flisa kikar på Alvin och Gänget som vanligt.

Får nog fixa hennes lille pool idag så hon får svalka sig lite.. Men får bli när killarna sover.


Imorn fyller Josefin år. Helllla 20 år..

Men hon ska ha kalas först nästa helg. Jag vet nog vad hon ska få.. Men kan ju inte skriva de här ifall hon läser ;)

Men ska kanske till Mösseberg imorn med Jessica + familj. Men får se om jag har bil.


Nu börjar Felix protestera. Han vill nog inte att mamma ska blogga ;) Så får ta han.


Ha en skön solig dag..........


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 24 juli 2012 10:35

Då har tisdagen börjat oxå.. Sent idag oxå.. Runt 9 gick vi up idag.

Flisa har hållt på en del inatt.. typ 00,42 kom hon in och va lessen så vi gick tillbaka till hennes säng och hon ville jag skulle stå utanför och kolla på henne. Gjorde de en stund och när jag trodde hon sov la jag mig.. Men kom efter några minuter igen. Hämta hennes kudde och la henne mellan oss. Gick en stund men sen vakna hon och ville ligga i sin säng..

Så va bara att gå dit med grejerna igen. Sen somna hon och vakna först strax efter 9 =)


Idag ska jag städa lite.. Sen åka på bingo kanske.

Middag idag då?

Lassanget(?) kanske.. åt de igår och vart lite kvar så. Eller om vi kör de som lunch =)


Nä har inte så mycke mer att skriva just nu!


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 23 juli 2012 20:50

Slänger upp lite bilder från helgen.. Ena är Flisa som somnat i vagnen på Gekås. Hon va sååå trött efter några timmar i stora affären och väldigt duktig utan nåt gnäll nästan.
sen har vi Flisan som åker karusell på Liseberg med mormor och hon bara älskade de :-D sen vänta hon på pappa och Tommy som åkte höjdskräcken och killarna som va lite trötta och tyckte mest morsan va jobbig som skulle ta kort ist för att köra oss ;-)

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 23 juli 2012 10:35

God förmiddag..

Idag sov vi läääänge =)

Jag och Flisa gick upp strax innan 10 och killarna börjar skruva på sig där uppe så ska strax hämta dom =)


Denna helgen har vart allt annat än tråkig..

I fredags gick jag hem till svärföräldrarna vid 2 tiden så kom Jonas dit efter jobbet. Så kom vi hem runt halv 8 tror jag.

Sen la vi oss nästan direkt för mamma fråga om vi ville med till Ullared.. Så sagt och gjort. Upp kl 3 och gjorde oss i ordning och väckte barnen lite senare. Mötte mamma vid 04,45 vid Åsenkorsen.. Och vi handla inte så mycke faktiskt. Lite kläder och saker till barnen och så.

Sen stanna vi hos mamma så Jonas hjälpte pappa tömma ett förråd han har grejer i. Så vi va hemma runt 8 igen. Va bara att lägga barnen och dom sov så gott. Men Flisa vakna vid 6 men hon sov ju mest hela dagen kändes de som.

Så hade jag, Jossan, Tommy och Jonas bestämt att vi skulle åka till Lek o Buslandet med Flisa och Tommys systers dotter. Men fick ingen barnvakt till killarna för ville åka själv eftersom vi ville ha lite egen tid med henne. Så vi bestämde Borås Djurpark. Så vi åkte ditåt igår. Va hungriga så stanna på McDonalds i Vårgårda. När vi börja åka sa mamma "vi ska inte till Liseberg ist?" Så ringde Jossan och dom gick med på de.. Så ist för att svänga av mot Borås så åkte vi till Liseberg.

Så de kan bli ibland.


Lite tråkigt att Jessica+familj inte va med men dom är ju i Bro så inte så lätt då =(


Mamma vann 3 stjärnvinster och Jossan 1. Och vi ingen =( Bara 2 påsar daim.

Flisa älskade att åka karuseller.. Skrattade massor. Trodde hon skulle bli rädd i Sagoslottet för de är rätt mörkt. Men de gick bra.. Och alla andra karuseller oxå. Så de här får göras om.

Hon fick en ballong med Hello Kitty på =) Och hon sov inte på HELA dagen.. Så hon somna gott i bilen hem..


Nä nu ska jag gå upp och hämta killarna.. Dom ligger och pratar så bäst att ta dom innan dom blir hysteriska ;)


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 20 juli 2012 23:08

Ja de går bara inte somna :-( igår va de inga bekymmer men idag går de bara inte!!! Kanske för jag vet jag ska upp snart?
vi ska till Ullared imorn.. Men ska inte köpa något direkt. Mest en lite utflykt och se om vi hittar något till barnen. Måste säga att dom har väldigt tråkiga bebis kläder :-( killarna drar 68 och Flisa 74-80. Ja hon är 13 månader äldre men de skiljer 2 kg och typ 15 cm på dom.
har börjat ändra mig om att dom INTE ska ha likadana kläder. När dom låg i magen och ett tag efter dom va födda va jag emot att dom skulle ha likadant. Men nu VILL jag att dom ska de.. På nåt sätt hör de till :-) så från och med nu blir de likadant :-)
Får försöka sova nu.. Natti!!!
Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards