Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Mycke funderingar...

Av Linda - 31 juli 2011 15:05

Har så mycke funderingar kring tvilling graviditet. Är inte så fundersam på hur de kommer gå sen när dom är här för de vet man inte men de är under graviditeten man är lite fundersam.

Vad ska man tänka på?

Hur många UL går man på?

Får man blödningar om ett av bebisarna skulle dö i magen?

Och massa sånt..


Våra har gemensam yttresäck och varsin inre säck och en familje liv behövde de inte va enäggs men när man läst typ alla sidor på google så står de att de är enäggs.. Så är sjukt förvirrad   


Ska ju in på UL på tisdag igen så då ska jag fråga en del..

Suck..

Är kanske därför jag sovit lite dåligt de sista för de är så mycke tankar.

Tycker inte boken jag fick gav så mycke mer än vad internet gjort 


Jonas & Felicia     

 
 
Weronica

Weronica

31 juli 2011 23:40

Jag vet precis hur du känner dig. 1000 frågor och inga "rätta" svar.
Jag letade massa på internet när jag fick veta att jag väntade tvillingar, men man blir nästan bara mer förvirrad.
Jag "sörjde" mycket sånt som jag trodde skulle bli svårare ex att sitta och gulla med barnet 'in public' som man kan se andra göra som bara fått ett barn.
Men sånt kom naturligt när det väl var dags.
Ang det där med enäggs och tvåäggs är skitsvårt. Man kan bara vara helt 100 på enäggs om dom delar fostersäck vad jag förstått annars får man göra ett test när dom kommit ut - om man måste veta. Mina är tvåäggs vilket var ganska uppenbart då jag har en flicka och en pojke (men folk kan fråga ändå - även läkare???)
Jag stressade upp mig ganska mycket över att jag någonstans läste att när barnen kommer upp i ålder så hjälper dom varandra med ex hyss. Och mu när dom är 3½ så kan jag säga att har man fler än ett barn kommer dom hjälpa varandra med sånt oavsett om dom är tvillingar eller inte. Sen var jag orolig över att få enäggs och att jag inte skulle kunna skilja dom åt, vilket löste sig galant då mina var flicka/pojke, smal/"tjock" blond/mörkhårig
Förlossningen var jag aldrig så orolig över ut kommer barnen vare sig man vill eller inte. Jag ville föda vaginalt och så blev det. Nu ska jag inte säga att det var lätt för alla känner och har olika förlossningar men för mig gick det lätt.
Linus kom först och det gick jätte bra och när det var Linnéas tur var hon så liten att det bara sa "plopp". Det skiljer 10 minuter mellan dom.
Och ang ultraljud så är det olika. Om allt är som det ska så blir det inte så många ul ni får gå på men är det som för mig så blir det fler. Mina knoddar var så små så jag fick gå på 8 ul tror jag - vilket jag inte var så ledsen över då det är fantastiskt att se dom på skärmen.
Jag bloggade lite på familjeliv när jag väntade dom små, kika gärna där (sök på Wirre)
Kram

http://nattmamma.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 15 september 2014 16:37

Go eftermiddag! Gör ni för kul? Själv skulle vi kolla på Emil i Lönneberga. Men guess what? Jo jag sitter här själv medans barnen sprang ut!! Som vanligt ^^ Idag har vi vart en sväng i Nossebro sen bort till huset och mäta lite väggar mm. Fick ...

Av Linda - 11 september 2014 10:59

Go förmiddag! Nu är de snart 1 månad sen jag skrev.. Har väl inget svar på varför för tänker varje dag att jag ska blogga men blir aldrig av! Just nu är de kaos här hemma.. Vi brukar ha saker lite överallt men nu åker vi på och packar då vi sna...

Av Linda - 15 augusti 2014 21:57

Go kväll. Så va de helg igen. Fast har inte så stor betydelse här för vi har helg mest hela tiden. Ligger på soffan och kollar Harry Potter och den vises sten. Flisa springer upp och ner om än de en än de andra. Och killarna sover.. Jonas kom ...

Av Linda - 9 augusti 2014 22:01

Go kväll. Nu är segot här igen! Va ett tag sen jag skrev. Fia växer på ...

Av Linda - 14 juli 2014 23:08

Go kväll. Redan ny vecka. De bara springer fram.. I helgen så har vi vart på dom i Nora för min kusin Malins dotter Molly.. Så i lördags åkte jag, Jonas, pojkarna och Fia upp till stugan för att dagen inte skulle bli så lång. Där va även min f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards