Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under januari 2013

Av Linda - 10 januari 2013 21:20

Idag är vi trötta.. Fast vi grejat mycke. Barnen har mest vart gnälliga sen dom kom hem men ändå snälla =)
Vi har lagat lite mat.. Kassler och potatisgratäng. Sen gjorde vi lite efterrätt med våfflor =)
Men barnen åt mest grädde och sylt ^^

Sen städa vi lite(plocka upp alla leksaker) sen fick de bli sängen för barnen. Och dom har sovit sen halv 8.. Jag själv har hunnit sova en sväng på soffan.. Men nu är ju vaken igen ;)
Men har somnat flera kvällar idag nu. Vet inte om de är för jag knappt sovit nåt när jag va sjuk.

Ska kika på Fråga Olle som börjar om en stund. Sen bli de sängen...

Natti.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 10 januari 2013 12:36

Urch de är bara torsdag idag.. Eller bara och bara. Veckan har gått segt men ändå är de "redan" torsdag.
Konstigt..

Lämningen på dagis gick lika bra som jag trott.. Dom vinka och de va inga bekymmer alls =)
Sitter ochär lite små hungrig så ska nog fixa lite mat innan jag ska hämta hem mina vildar =)

Jaja får la sätta fart..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 10 januari 2013 12:36

Urch de är bara torsdag idag.. Eller bara och bara. Veckan har gått segt men ändå är de "redan" torsdag.
Konstigt..

Lämningen på dagis gick lika bra som jag trott.. Dom vinka och de va inga bekymmer alls =)
Sitter ochär lite små hungrig så ska nog fixa lite mat innan jag ska hämta hem mina vildar =)

Jaja får la sätta fart..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 10 januari 2013 12:36

Urch de är bara torsdag idag.. Eller bara och bara. Veckan har gått segt men ändå är de "redan" torsdag.
Konstigt..

Lämningen på dagis gick lika bra som jag trott.. Dom vinka och de va inga bekymmer alls =)
Sitter ochär lite små hungrig så ska nog fixa lite mat innan jag ska hämta hem mina vildar =)

Jaja får la sätta fart..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 9 januari 2013 21:53

Är redan här.

Är sjukt trött så mej gör de inget. Jag ska bara äta upp min macka, ducha sen sova. Så vi kommer upp imorn i tid =)

Men just nu duschar Jonas så ska göra de efter han..

Men Law & Order börjar nu.. De är ju rätt bra =)


Idag när dagis va slut åkte vi till Skövde och köpte skor till killarna.. Och byxor till mig. Mina har blivit jätte stora.. Ändå har jag inte gått ner i vikt?? Men blivit smalare på nåt vis.. Men äter inte alls lika mycke godsaker som förut. Dricker inte alls så mycke läsk utan blir mer vatten faktiskt, De är alltid en början.. Så ska försöka komma igång med att simma i Skara och börja här hemma på allvar med wiiet och cykeln.


När jag kom tillbaka till dagis hade allt gått jätte bra =) Dom somna i vagnen ute och sov till halv 1 typ.


Imorn ska jag lämna barnen på dagis och gå hem själv. Vad ska jag göra då? Jo jag ska tvätta och städa =) Fixa maten så den bara är att värma när Jonas kommer hem. Potatisgratäng och kassler står på menyn imorn. Så de ska bli gott..


Urch vad jag hatar att vänta på saker. Väntar på tid till ortopeden.. Innan jag fick svaret på röntgen så gick man och oroa sig för alla tänk bara saker. Så nu ska jag oroa mig om hur farlig min buktande disk är..

Men borde få en tid snart =)


Vi är ju i bilbytar tankar.. Men de är INTE min ide. De va Jonas som börja prata om de och jag kika lite på blocket (inte på bilar) bara för att.. Tycker de är kul och letar ju barnmöbler till Flisas rum. Men så kom jag in på bilar så nu säger Jonas att de är MIN ide.. Pff smisk ska han ha ;) Varför bilbytartankar? För den drar en del och skatten är rätt hög.. Och de är inte så lätt att få in killarna ibak.. Vad tar emot då? Jo att de är just platsen. De kommer bli väldigt trångt.. Och jag trivs med den bilen vi har.. Men ska man bli ruinerad i månaden för en bil? Nej.. Men får se. Hatar att ingen kan säga hur man ska göra..

Som med mitt jobb.. Ska jag säga upp mig? Ja de ska jag.. men när?? Nu? Senare?

Ska prata med fl om hur min fp blirom jag säger upp mig. Borde ju inte vara någon ändring..


Ibland så är de rätt jobbigt att vara vuxen ;) Att ta alla dessa beslut.. 


Jaja allt löser sig till slut..


Ha en bra natt alla..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 9 januari 2013 12:43

Oj va tyst de är hemma =) Alla 3 barnen är på dagis.. Men man sitter nästan och bara väntar på att killarna ska börja skrika där uppe ^^


Men idag har de gått lika bra som dom andra 2 dagarna.. Bara att idag så blir killarna lessna när dom ser mig (!)..

Men de är mer att dom vill upp i famnen.. Så jag och Flisa va och lekte i ett annat rum en stund sen så gick vi in till dom då börja dom gråta, slänga sig på golvet och sträckte på armarna.. Så kände attjag inte gjorde någon nytta där. Så gick hem när dom vart ute en stund..

Så ska gå tillbaka till 14 och äta lite mellanmål.

Sen ska vi fixa gummistövlar till killarna.



Så har kikat på Hem till Gården och borde ta tag i alla leksaker som ligger överallt.. Men ska faktiskt ta de lugnt och göra detta ikväll när dom somnat ikväll ist =)



Funderar på att ta en snabb dusch ist. Är rätt gött att göra de utan att lyssna efter ljud hela tiden.


Så ha en skön dag..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 8 januari 2013 22:54

Go kväl..


Va konstigt de är att sitta vad datorn att skriva ^^ Gör de så sällan. Men nu när jag ändå sitter i soffan i min ensamhet så kan jag lika bra passa på =)


Gjort idag? Vart på inskolning igen =) Vilket funka bra idag oxå.. Igår va Flisa väldigt lessen och ville att vi skulle bära henne hela tiden.. Men idag så gick de jätte bra. Hon förstod när man sa nej och hon lekte lite själv =)

Killarna bara kryper in och leker.


Sen gick vi hem och laga mat och fick upp gardninerna och hyllan. Så imorn åker lampan upp =)


Imorn är de inskolning igen men då ska jag gå undan lite.. Sen på torsdag och fredag ska dom va själva. Men på fredag ska Flisa gå med mig hem. Skönt med lite Flisa mys   


Annars bli veckan lugn.. På söndag ska vi ut och äta med mamma och pappa. Min mamma fyller 50 år.. Men kan säga att jag inte tycker hon är som 50.. Inte min pappa heller som är 53(blir 54). 


Fick 2påsar med fina kläder idag igen av gamla grannen.. Så nu behövs de inte köpa så mycke nytt till Flisa ;) Men får rensa lite plats i garderoben.

Flisa blir helt till sig när hon ser att de är kläder.. Allt ska upp och allt ska prövas.

klänningar är bäst.. Men till varja sak man tar upp utbrister hon "oohh".. Älskade lilla knäppis.


Nu har min röst snart kommit tillbaka oxå.. Idag hör man nästan vad jag säger. Så nu är friden slut för Jonas ;)


Jaja ska la inte trötta ut er mer..


Natti..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 7 januari 2013 00:58

Hhmm ja då blir de lite natta blogg igen. Varför? Kan inte sova!!!
Varför?? Har ju knappt sovit sen i torsdags.. Nej jag vet!! Är hur trött som helst men de går inte.
I fredags sova jag ca timmen.. Sen halv sov jag lite den dagen. Natten somna jag typ halv 6 efter att ha typ somnat 5 minuter lite då och då. Så halv 6 fick jag sovit till 06,38.. Inte dåligt. Har legat på soffan sen natten till fredags så snäll som Jonas är så sa han att jag skulle gå upp och lägga mig. Hade ingen röst kvar? Men somna till och från. Va nere lite och körde lite teckenspråk/sms med Jonas och la mig. Trodde helt ärligt natten till lördags att jag inte skulle klara natten..
Samma visa va de natten till söndag. Efter att vridit mig 100 ggr i sängen la jag mig på soffan. 04,38 somna jag och vakna 06,57.. Sen lyckades jag små slumra lite till 9 då Jonas och barnen kom ner. Även idag fick jag gå upp och somna faktiskt i 2 timmar och mådde jätte bra förutom lite sveda i halsen och fortfarande ingen röst. Så hur de ska gå imorn på inskolningen?? Inte en aning men Jonas är ju med så han får svara på om de är något dom undrar =)
Så vi har badat barn och grejat idag. Med vid 19 så va jag väldigt trött så la mig på soffan men gick upp halv 9 och la mig. Somna till runt halv 10 men vakna halv 11.. Så nu ligger jag här.. Ska ta en penicillin om 1 timme så frågan är om man ska hålla sig vaken eller om man ska somna och vakna av kl om 1 timme?
Får la se hur de blir =)

Men så mycke vatten jag druckit sen i fredags har jag nog inte druckit på mina 27 år ^^

Fick 3 påsar med kläder till flisa från grabbarna som flyttat oxå. Tråkigt att dom flyttat =(
Men men ibland måste man förnya sig =)
Men kläderna va jätte fina och Flisa rev upp allt och skulle kolla och testa och för varje tröja/byxa så sa hon "oohh".. Vi testade kläderna lite senare på kvällen för mina föräldrar va här på dagen =)

Jaja får sätta fonen på laddning och se om man blundar eller inte =)

Sov gott alla..

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards