Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Alla inlägg under april 2013

Av Linda - 15 april 2013 15:47

Go eftermiddag. Sitter i bilen på väg hem till Jossan & Tommy och ska hälsa på =) sjukt tråkig dag idag.. Barnen är lite förkylda så dom fick vara hemma..

Jag har blivit sjukt bebis sugen de sista.. Kanske för att folk är gravida till höger och vänster i min närhet ;) så vi har börjat diskutera 1 till. Men vi vet inte om man lika bra ska försöka nu? Eller vänta.. Eller om de får ta sig om de tar sig =) men vi känner oss inte klara iaf.. Skoja med Jonas att jag kan tänka mig 7-8 st men han tyckte jag galen.. Och självklart så kommer vi inte skaffa så många ;) men 1 till ska vi ha iaf. Sen får folk säga vad dom vill om att vi skaffar flera barn för de är ju vi som skaffar.. Vårat beslut =)

I helgen har vi vart på kalas hos svärfar och i lördags va mamma och pappa hemma en sväng och i fredags va Johan och Elisabeth hemma så helgen har vart fullt upp =) veckan blir lugn med jobb och de gamla vanliga städ, tvätt och massa bus med barnen =)

Nä nu är vi nästan framme så får la avrunda här.
Ha de gott =)

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 12 april 2013 20:21

Go kväll. Hoppas allt är bra med allihop.. Här är de fina fisken ;) Men är sååå trött.. Somna rätt sent för hade lite funderingar i huvudet.. Inte alltid lätt att veta hur man ska göra =)

Sen upp och jobba 7-14,45 med Ida.. Vi jobba på bra fast vi la lite slöa ;) Nej men de gick fint.. Alltid kul att jobba med någon man kan prata med..

Sen hem och sätta sig lite så kom Johan och Elisabeth på lite blåbärspaj och kaffe och kolla på en av spjälsängarna.

Och så myste vi lite med våra godingar innan de vart sängen för dom..

Så dagen har gått fort idag..


Imorn händer inte så mycke.. Blir nog hemma och greja tvätt(Som aldrig tar slut!!) och bara va.. Handla lite ska vi göra oxå.. Blir nog krämig pastagratäng med bacon och kyckling till middag =)


Söndag är de kalas för svärfar så de ska bli trevligt..

Nä nu ska jag slänga mig i soffan en sväng.. Är trött som sagt så får se hur länge ögonen orkar hålla sig öppna.

Ha en skön helg allihop..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Av Linda - 7 april 2013 18:53

Ja dax att skriva lite igen då. Ligger i soffan och kikar på "Vad blir de för mat" med Jonas och Flisa. Killarna la vi precis. Så dom somnar nog snart.. Dom va väldigt trötta. Vi har badat och plockat lite. Men än bar vi en del kvar..
I veckan som gått har vi typ inte gjort något. Tränar 2 ggr, jobbat och vart på Ikea.. Så idag har vi som sagt bara plockat, lagat mat, tvättat och busat massor med barnen.
Veckan som kommer så är de dagis måndag, onsdag och fredag. Jag ska försöka hinna med att träna.. Tror de blir onsdag sen blir de bara lugnt.
Får la slänga upp lite bilder oxå.

Ha en skön kväll allihop.

Jonas, Flisa, Felix & Freddy <3

Av Linda - 4 april 2013 21:22

Go kväll.. Ja de är lite segt mellan inläggen. Men har inte tid som sagt ;)

Här är de lugnt iaf.. Vi har mest att göra hela tiden. Nu har vi målat om i vardagsrummet.. Blev mycke bättre och större. Flisa har fått en ny säng oxå.. Sen har jag gymmat. Hoppas nu att den där kotan hoppar tillbaka som den ska så är bara att fortsätta.. Ska bara komma igång med promenaderna oxå.. Dom går de lite segt med ;)

Borde ju vara mer att man kommer iväg att gå än gymma? Men nu känner jag verkligen för att gymma =)

I helgen blir de lugnt.. Har inte något jobb än. Har jobbat lite i veckan och helgen så kanske kan va skönt med en ledig helg =) I onsdags va jag på gymmet som sagt och efter de så fika jag med Ida =) Är kul att vi kommer så bra överrens.. Att man har någon från jobbet att umgås med..

Imorn kommer Nea med familj på lite fika =).. Va längesen vi träffades =( Så ska bli kul att dom kommer hit.

Nu när de börjar bli varmare så kanske man kan grilla lite någon helg med dom oxå =)


Flisa har börjat fråga vad man gör.. Höll på med disken en dag så hörde jag F: Mamma, gör du?

J: vad jag gör?

F: Mmm

J: Jag plockar in i maskin.

F: Ja..


Tog typ 10 min..

F: Mamma, gör du?

J: Torkar bänken.

F: Ja..


Hon är för söt.. Nu börjar de komma lite sånt nu. Hon har börjat säga "Memmy".. innan jag förstod va de va så fick jag se att hon peka på Andrew.. Fråga om de va Memmy. Och de va de.. Idag fråga hon efter Memmy men sa att han va hemma.

Och hon förstår att Jonas är pappa.. Men att Linda är mamma förstår hon inte riktigt. Men de är nog för att faster oxå heter Linda.

Så de blir ju lite förvirrande för henne.


Och kissat på pottan har hon gjort oxå.. En gång.. Så får se om de blir flera ggr. Men de blir de nog.


Linda och Isabell va här idag medans dom bytte luftsystem hos dom. Va mest osocial då jag greja med tvätten mest hela tiden. Men jag måste ju hinna med den oxå ;) Satt ju och vek den i vardagsrummet så prata ju med henne lite oxå. Och Jonas tömde nästan hela förrådet på pappersgrejer som skulle till tippen så han va där 2 vändor.


Nu kikar vi på Revenge sen ska jag duscha.. Sen läsa lite om Mr Grey ;)


Så ha en skön kväll..


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards