Felicia & tvillingkillarna Felix & Freddy

Direktlänk till inlägg 4 februari 2013

Måndag 20130204

Av Linda - 4 februari 2013 10:12

Ny vecka.. Nya tag? Vet inte om jag orkar "nya tag".. Inte just nu..


Veckan kunde inte sluta sämre än den gjorde.. Min mamma ringde och berätta att min mormor gått bort. Först förstod jag inte vad hon sa.. Eller förstod gjorde jag men vill inte förstå. Så min kommentar va "Va menar du med död? Död som i inte andas mer?" Men de förstod jag men jag kan inte förstå de!! Hur ska man och kan man leva vidare när ens mormor försvinner? Inte finns mer.. Som jag alltid har vart hos, hälsat på, sovit på lov och helger. Hur ska man förstå att jag inte kan hälsa på henne längre?

Men jag fick hälsapå dig en sista gång.. Du låg så stilla och fin i sängen.. Dom hade gjort dig jätte fin med en svart tröja med lite grejer på.. De är så kostigt att komma till ett äldreboende och va anhörig. Jag brukar vara personal..

Så vi satt och fika och prata om allt möjligt.. Skratta och skoja. Vet att du hade velat de. Inte att vi skulle sitta och gråta. Klart vi va lessna men bara att få sitta breve dig och fika och så så kändes de helt okej att skratta. Att kunna skratta.

De samtalet jag fick har jag tänkt på i många år.. Hur kommer jag ta de när mamma ringer om mormor m.m? De är ett samtal jag aldrig ville ta. Men hon va ju gammal så de är klart jag visste de skulle komma.. Men inte nu. Inte än.

Men jag drömde om dig natten till igår, vi va och hälsapå dig. Du va glad och pigg. De va sol ute och vi satt på uteplatsen på ditt boende.. Va de ett tecken? De inbillar jag mig iaf.. Du ville hälsa på en sista gång. Inatt har du funnits i mina drömmar oxå.. Du berätta att du mådde bra.. De va folk runt omkring så jag tror de va morfar och Bosse som du nu återförenats med =) De va de du ville.. Du ville inte finnas längre så nu är du på ett bättre ställe.

Men de som är skönt är att du bara somnat in och inte blev liggandes. Morgon personalen hitta dig och de är skönt att de gick fort!! Fast jag ville sitta hos dig.. Hålla dig i handen när du tog ditt sista andetag. Men de fick jag inte.. Men fick se dej en sista gång va de bästa för mig.

Vila i frid älskade lilla mormor   

 


Idag händer inte så mycke.. Ska greja disk och försöka få ordning här.. Tvätta lite som man gör varje dag. Laga mat.. Och leka och busa med lilla familjen!

Har lämnat mina 3 vildar på dagis och bara är.. Är skönt att få va lite själv och bara tänka..

Kaffet är intaget så ska försöka hitta motivation att börja med hemmet.. Får dra igång lite musik så kanske de kommer igång =)


Ha en skön dag.


Jonas, Flisa, Felix & Freddy   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 15 september 2014 16:37

Go eftermiddag! Gör ni för kul? Själv skulle vi kolla på Emil i Lönneberga. Men guess what? Jo jag sitter här själv medans barnen sprang ut!! Som vanligt ^^ Idag har vi vart en sväng i Nossebro sen bort till huset och mäta lite väggar mm. Fick ...

Av Linda - 11 september 2014 10:59

Go förmiddag! Nu är de snart 1 månad sen jag skrev.. Har väl inget svar på varför för tänker varje dag att jag ska blogga men blir aldrig av! Just nu är de kaos här hemma.. Vi brukar ha saker lite överallt men nu åker vi på och packar då vi sna...

Av Linda - 15 augusti 2014 21:57

Go kväll. Så va de helg igen. Fast har inte så stor betydelse här för vi har helg mest hela tiden. Ligger på soffan och kollar Harry Potter och den vises sten. Flisa springer upp och ner om än de en än de andra. Och killarna sover.. Jonas kom ...

Av Linda - 9 augusti 2014 22:01

Go kväll. Nu är segot här igen! Va ett tag sen jag skrev. Fia växer på ...

Av Linda - 14 juli 2014 23:08

Go kväll. Redan ny vecka. De bara springer fram.. I helgen så har vi vart på dom i Nora för min kusin Malins dotter Molly.. Så i lördags åkte jag, Jonas, pojkarna och Fia upp till stugan för att dagen inte skulle bli så lång. Där va även min f...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Felicia!

Lilypie Premature Baby tickers

JONAS Fredrik

 

FELICIA Lovisa Helena

 

 

FELIX Jonas Roger

 

 

FREDDY Jonas Göran

 

 

Jag & Jonas

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

If


Ovido - Quiz & Flashcards